سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۸۹

اگر ما برای دموکراسی مبارزه می کنیم، اصل دموکراسی می گوید هیچ کسی مصون از انتقاد نیست، موسوی نیز به هکذا! ساختن بت از موسوی ، رفتن به بیراهه است.

بت سازی و اسطوره سازی، قدمتی به درازای تاریخ در ایران دارد. برخی از مردم ایران ، همیشه به دنبال بت و اسطوره بوده اند. شاید علاقه مردم ما به بت سازی، درساختن اسطوره از امام سوم شیعیان نمود پیدا کند. حدیث نسبتا معتبری وجود دارد که حسین بن علی در آن ایرانیان را دشمن خود معرفی می کند، طنز تاریخ این است که حسین بن علی بیشترین طرفدار را در ایران دارد.

شاید رسوخ دیکتاتوری و شاه سالاری به درازای تاریخ در جامعه ایرانی ، باعث علاقه شدید مردم ایران به اسطوره ها شده است. همیشه نیاز به اسطوره ای مانند کاوه بوده است تا به نجات ما بیاید و ما را نجات دهد.

فراموش کرده ایم که هر کدام از ما باید یک کاوه باشیم،

فراموش کرده ایم که کاوه نیز یک انسان است و می تواند نقص هایی نیز داشته باشد.

این فرهنگ اسطوره پروری و بت سازی ما ، بلای جان ما شده است. در تاریخ معاصر ، ساختن بتی به نام خمینی ، زندگی چند نسل از ما را به باد فنا داد و کشور ما را به ویرانی برد.

اکنون عده ای ناآگاهانه در صدد ساختن بت از میرحسین موسوی هستند.

نباید که فراموش کنیم موسوی یک انسان است که می تواند نقض هایی نیز داشته باشد، موسوی بت نیست. .

بله ، من هم به موسوی بابت پایبندیش به رای مردم احترام می گذارم، در مقابل موسوی، کلاه از سر بر می دارم، چه آنکه می توانست بر سر رای مردم معامله کند و بخشی از قدرت را بگیرد و در آرامش زندگی کند، اما موسوی شرافتمندانه بر سر رای مردم ایستاد.

اما با این وجود نیز موسوی بت و اسطوره من نیست.

انتقاد های زیر را از موسوی دارم:

موسوی نخست وزیر زمان خمینی بود، در زمان کشتار سال 67 ، در مسند قدرت بوده است. حداقل توقع من از موسوی این است که آن کشتار را محکوم کند. سوال ساده ای دارم، آیا آن کشتارها، یک جنایت بوده است یا نه ؟ زمان را به عقب نمی شود برگرداند، اما توقع یک اظهار تاسف ، آیا توقع زیادی است؟

آیا موسوی باید مصون از سوال باشد؟ آیا باید چشمهایمان را بر روی واقعیت هایی مانند کشتار سال 67 ببنیدم؟ ایا موسوی معصوم از هر گناهی است؟

سال 58 مردم ایران یک بت ساختند به نام خمینی ، عکسش را در ماه دیدند، سی سال است که داریم تقاص آنرا پس می دهیم، آیا درس عبرتی برای ما نشده است که بدانیم بت ساختن غلط است؟

هنوز موسوی از دوران امام صحبت می کند، آیا باید چشممان را ببندیم که خمینی یک شیاد جنایتکار بود ؟ آیا دوران طلایی خمینی که موسوی از آن یاد می کند، یکی از سیاه ترین دوران تاریخ ایران نبوده است؟ چرا من نباید بگویم که به موسوی بابت اینکه از دوران خمینی به نام دوران طلایی یاد می کند، ناراحتم ؟

ختم کلام اینکه؛

اگر ما برای دموکراسی مبارزه می کنیم، اصل دموکراسی می گوید هیچ کسی مصون از انتقاد نیست، موسوی نیز به هکذا! ساختن بت از موسوی ، رفتن به بیراهه است.

این پست را در جواب این مطلب نوشته ام

۵ نظر:

  1. سلام دوست عزیز
    اگر امکان دارد یک دعوتنامه بالاترین برای من بفرستید

    mehranfunny@yahoo.com

    پاسخحذف
  2. آدرسهای جدید را اطلاعرسانی کنید
    http://www.greenroom2.tk/
    http://greenroom1.yolasite.com/

    پاسخحذف
  3. من واقعا از نوشته شما لذت بردم و مساله بت سازی ما از انسان همواره باعث عقب ماندگیمان شده ...

    پاسخحذف
  4. دلیل پیشرفت جوامع غربی، در این است که بت نمی‌‌سازند. هدف و راه و روش رسیدن به هدف مهم میشود نه اینکه به دنبال کدام رهبر برویم. رهبران احزاب حزبی جوامع غربی، مورد انتقاد اعضائ حزب خود میشوند. مساله‌ای که در کشور ما در احزاب حزبی، غیر ممکن است. حتا احزاب، روشنفکران چپ کشور ما، اکثریت غریب به اتفاق‌شان دچار این معضل هستند.

    پاسخحذف
  5. سلام البته شما راست مي گوييد دوست عزيز اين پروژه بت سازي از افراد و شخصيت ها هميشه به ضرر ما بوده است. ولي اگر فعلا" موسوي گذشته خود را زود حاشا كند و دوران اوليه جمهوري اسلامي را هم زير سوال ببرد عقبه جنبش خالي شده و يكباره بخش وسيعي از طرفداران خود را از دست مي دهد.
    درضمن اگر يك دعوتنامه بالاترين براي من بفرستي ممنون مي شوم.
    daghazy@gmail.com

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.