سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۸۹

هدف رژیم از توافق اخیر صرفا کاستن از فشار خارجی در آستانه تظاهرات پیش رو است/ دزد دریایی در منصب ریاست گارد ساحلی

غربی ها نیز می دانند که این احتمالا یک بازی دیگر از رژیم است:

اروپا و آمریکا با سردی به توافق تهران بین احمدی نژاد و اردوغان و لولا، نگاه می کنند. البته که بعد از سی سال، غربی ها نیز به خوبی می دانند که این نظام خونخوار هیچ منش و چارچوب اخلاقی ندارد. البته واضح است زمانی که جمعی راهزن به حکومت برسند، آن نظام فاقد هرگونه شان و یا principle خواهد بود. به مانند این است که یک دزد دریایی به ریاست گارد ساحلی منصوب شود؛ مشخص است که به قول و قرار و منش و روش آن ارگان که تحت نظرش اداره می شود، نمی توان اعتماد کرد.

براستی آیا رژیم قصد توافق بر سر پرونده هسته ای را دارد؟

نکته اول: باید در نظر داشت، اولا رژیم سالگرد انتخابات را در پیش دارد و تمامی تلاشش را خواهد کرد که فشارهای خارجی را در آستانه این سالگرد به حداقل برساند، چه آنکه با توجه به فراخوان کروبی از قبل برای تظاهرات، رژیم منتظر یک طوفان سهمگین از جانب جنبش سبز و مردم ایران است.

نکته دوم: رژیم ایران هیچگاه نخواسته و نمی گذارد پرونده اتمی بسته شود، به چند دلیل:

الف- ذهن مردم ایران را از فجایع صورت گرفته و در حال اتفاق دور خواهد کرد.

ب- اختلافات غرب با رژیم ،فقط پرونده اتمی نیست، موضوع مهم دیگر ، نقض حقوق بشر در ایران است؛ لذا اگر رژیم پرونده بازی به نام پرونده برنامه هسته ای نداشته باشد که بر سر آن با غرب تیشه بدهد و اره بگیرد، غرب برای مذاکرات،پرونده نقض حقوق بشر در ایران را علم خواهد کرد.

به این دلیل رژیم ترجیح می دهد که همیشه پرونده اتمی باز باشد، در بحث اتمی، گروهی اندک از مردم در داخل کشور از رژیم طرفداری می کنند و با تهییج احساسات وطن پرستی، اندک طرفداری بیابد و موضوع را در جامعه توجیه کند ، اما برای پرونده حقوق بشر، می داند که همه مردم در آن دعوا از کشورهای غربی طرفداری می کنند.

با توجه به این دو نکته و یادآوری منش رژیم که به هیچ قول و قراری پایبند نیست، می توان تصور کرد که این توافق نیز یک بازی دیگر رژیم است برای خرید زمان؛ تا در زمان تظاهرات پیش رو، از فشارهای خارجی بکاهد.

۲ نظر:

  1. از اینکه تو ایرانی هستی برای خودم متاسفم
    البته بعید میدونم
    تو نه تنها ایرانی نیستی، بلکه اصلا بویی از انسانیت نبردی
    تو که فرق خالق و موبایل را نمیدونی همان به که به کشور مقدس ایران برنگردی
    جای تو اینجا نیست
    اینجا سرای دلیران و بزرگمردان تاریخ است
    جایی که تمام آزادمردان جانشان را فدای نام ایران کرده و میکنند

    لطفا یکم بیشتر تفکر کن
    بیشتر مطالعه کن
    مذهب و دین را هم بازی نگیر

    پاسخحذف
  2. خوب، اینکه دوست داری برای خودت متاسف باشی، ربطی به من ندارد،
    درباره موبایل و خدا هم من یک بحث منطقی را مطرح کرده ام،
    به جای زنجموره(!) و آه و ناله، اگر اهل منطق هستید، آماده مباحثه هستم.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.