پنجشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۸۹

آیا خدا لباس های لختی وسکسی را تایید می کند؟ ترجمه مقاله جنیفر ، بنیانگذار ممه لرزه در روزنامه گاریدن


زمانی که نظر آخوند صدیقی را در مورد لباس های لختی و زلزله خواندم، بسیار از این حرف ابلهانه متعجب و عصبانی شدم و پروژه ممه لرزه را برای 26 آپریل در وبلاگم شروع کردم. آن زمان فکر می کردم که فقط چندهزار خواننده و دوستانم از این ایده لذت خواهند برد ، اما با میلیونها بازدید کننده و مصاحبه از بی بی سی و سی ان ان و هزاران ایمیل مواجه شدم. /به عنوان یک دانشمند، معتقدم که ما باید نظر افراد خصوصا وقتی ابلهانه است ، آزمایش کنیم. / به عنوان یک خداناباور، به قدرت برتر اعتقادی ندارم/زمانی که ادعای صدیقی قابل بررسی است، چرا ما آنرا نباید آزمایش کنیم ؟ آیا این جالب نخواهد بود که ما دریابیم شورت و لباس های لختی می تواند بلایای طبیعی را کنترل کند ؟من به سرعت وارد فاز عملیاتی شدم، با استخدام بیش از 100 هزار زن با تشکر از فیس بوک و تیوتر!ما لختی ترین لباس های خودمان را در 26 و 27 اپریل پوشیدیم/ همانطوری که در فیگور می بینید تعداد زلزله ها را از 5 فبوراری نشان می دهد و به صورت مشخص تعداد زلزله ها کاهش یافته است./ بله زمین لرزه ای 6.5 ریشتری در تایوان داشته ایم ولی ما 134 زمین لرزه اینچنینی در سال داریم، یعنی 37% احتمال وقوع اینچنین زمین لرزه ای در روز ممه لرزه وجود داشته است، غیر از اینکه زمان آن نیز خارج از زمان فعایت ما بوده است./با بررسی بازه زمانی ممه لرزه، خواهیم دید که تعداد زلزله ها در دنیا بیش از 50% کاهش یافته است!/ شاید که خدا طرفدار شورت های سکسی است!/ اما جهت اطمینان بیشتر ما تصمیم به تکرار آزمایش خود در روزی غیر از ممه لرزه گرفتیم. ما توان کنترل زنانی که از سر تا پا را می پوشاندند، نداشتیم و همانطور توان تخمین زنانی که لباس های لختی پوشیده بودند.(به هر حال مبنای لختی بودن یا نبودن لباس چیست؟شاید ما مردان را به اندازه کافی تحریک نکردیم، شاید هم خدا آخرین فرصتش را به من داد، قبل از نابودی آپارتمان من در ایندیانا با زمین لرزه!)/ هر چند بسیاری تصور نمی کردند که ممه لرزه کامل بوده است، اما معتقدم که موفق بود. / بسیاری ایده مغز لرزه را در مقابل نظریه من مطرح کردند ، با تصور اینکه ایده من پایه های واقعی ندارد، اما گستره بسیاری از مردم، شامل محققین زمین لرزه ، فمنیست ها و تعداد بسیاری از ایرانیان ، از من بابت تجربه شک در این ادعا، تشکر کرده اند. / جک ممه لرزه این آزمایش را مشهور ساخت ، اما هوش و شعور آنرا به یاد ماندنی خواهد کرد.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.