پنجشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۸۹

خانم مسیح، ای کاش درس بگیرید که همه نباید الزاما طبق نظر شما عمل کنند و اگر عمل کردند نباید متهم شوند

مسیح خانم عزیز،

به سهم خودم، از اینکه فروتنانه عذرخواهی کردید، سپاسگذارم.

اما جای تاسف است که روزنامه نگار خاک من، زن یا مردی که باید پاسدار آزادی و حقوق دیگران باشد، کسی که باید بیش از همه دغدغه حرمت دیگران را داشته باشد، اینگونه بی محابا، به یک نفر دیگر می تازد ، اینگونه مرزهای اخلاقی را در هم می شکند ، تا آنجا که ناچار به عذرخواهی می شود

فراموش نکن که اصل برائت، اصلی ترین و پایه ای ترین آجر بنای جامعه مدرن و آزاد است. تا زمانی که مدرکی علیه کسی نداری، نمی توانی کسی را محکوم کنی .شما باید رابطه نامزدی ندا و ماکان را به صرف ادعای ماکان قبول می کردی، مگر اینکه مدرکی خلاف آن می داشتی.

من به هیچ وجه کار ماکان را برای بازدید از اسراییل تایید نمی کنم، چه آنکه در این شرایط کار بسیار ناپخته ای بود، و از همه مهمتر اینکه مادر ندا نیز از ماکان خواسته بوده که به اسراییل نرود و شایسته بود که ماکان، حداقل به حرمت مادر ندا اینکار را نمی کرد.

یک رییس جمهور، یک نماینده مجلس ، یک قاضی امکان سو استفاده از قدرتشان را دارند، اینها سه نفر یاد شده ، اعضای سه قوه و سه رکن دموکراسی هستند. قوه قانون گذاری ، فضاییه و اجرایی. اما روزنامه نگار نیز امکان سو استفاده از قدرتش را دارد، روزنامه نگاران رکن چهارم دموکراسی هستند و اگر قدرتشان از اعضا سه رکن دیگر بیشتر نباشد، کمتر نیز نیست.

مسیح عزیزم،

فراموش نکن که زمانی که لباس روزنامه نگاری به تن کردی، شمشیری به دستت است که می توانی به کمک آن هم برای آزادی و احقاق حقوق مردم بجنگی و یا اینکه در راه نقض کردن حقوق مردم قلم بزنی. رسالتت را فراموش مکن.

مسیح خانم ، ناپسند و نازیبا است که روزنامه نگار کشور من ، اینگونه ناجوانمردانه ماکان را به دلیل اینکه عملی خلاف خواسته اش انجام داده است، متهم به دروغ گویی و یا سو استفاده از اسم ندا کند. رفتن ماکان به اسراییل بد بوده ، اما کار شما هزار بار بدتر از آن است. چه آنکه اولا به ماکان تهمت زدی، دوما، حرمت روزنامه نگاران را شکسته ای.

این تجربه خوبی برای شما بود که تا ببینید مادر معروف ترین شهید جنبش سبز، اینگونه سخنان شما را تکذیب می کند و اجازه نمی دهد شما از طرف ندا مصادره به مطلوب کنید.

خانم علی نژاد، همه می دانیم که شما متمایل به اصلاح طلب ها هستید، در جرس می نویسید و الی آخر.

ای کاش این تجربه درسی برای شما شود که جنبش سبز نیز مایملک اصلاح طلبان حکومتی نیست. بدانید که ممکن است روزی مردم ایران سقف خواسته هایشان خیلی راحت از خواسته های کروبی و موسوی بیشتر شود. امیدوارم آن روز ، شما و امثال شما مقابل نظر مردم ایران نایستید و ادعای مالکیت کل جنبش سبز را نکنید.


۳ نظر:

  1. دوست عزیز، یکبار دیگه و با دقت البته بدون قصد انتقاد بخونید.
    دلیل عذرخواهی ایشون در دل مطلب گنجونده شده. یه جورایی دلیل تکذیب رو هم گفتن.
    لطفا به جای انتقادهای غیر سازنده!!!! یه کم با دقت مطالب رو بخونید

    پاسخحذف
  2. طومار سبز مالزی،
    من چند بار نشوته خانم مسیح را خوانده ام، برای ایشان هم خیلی احترام قایلم
    اما موضوع این است که ایشان یک حرفی زده مبنی بر اینکه ماکان نامزد ندا نبوده واصلا رابطه اش با ندا تمام شده بوده است، و حال ا دارد سو استفاده می کند، الان هم با جواب مادر ندا، عذرخواهی کرده اند،
    موضوع من هم سر عذرخواهی ایشان نیست، مساله سر نگرش ایشان به کل جنبش سبز است

    پاسخحذف
  3. gomnam,
    in masih donbal shohrate, va hamoontor ke migi donbal ine ke ye jaii to eslah talaba dashteh basheh,
    agar mordam ya naboodam, yadetoon basheh in afrad mesle mohajerani va masih ali nejad monker hame chiz nashavand va savar bar jarian shavand o sahm khahi konand

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.