دوشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۸

در این سی سال، دلایل زیادی بوده که غرور ایرانیان در سراسر دنیا شکسته شود،اما بانوان کشورم،دستاوردی هستند که باعث سر بلندی ایران شده اند

آیا عجیب نیست که زنان ایران با دیدن این همه سرکوب اجتماعی و نداشتن امکانات، پیشروان اخلاق و آزادی خواهی هستند؟!

در قرن بیست و یکم هستیم، اما زنان ایران از حقوق انسانی یک انسان برخوردار نیستند. با سرکوب شدید اجتماعی رشد می کنند، همیشه جنس دوم هستند، قوانین اسلامی ایران، آنها را به عنوان یک انسان کامل به رسمیت نمی شناسد،شعور و شخصیت آنها را مورد سوال قرار می دهد.

اما عجیب این است که همین زنان که حکمرانان کنونی جامعه ما به آنها به شکل شی نگاه می کنند، همین زنانی که از ساده ترین و اصولی ترین حقوق انسانی برخوردار نیستند، پیشروان اخلاق، شعور و آزادی خواهی هستند.

بی شک جنبش سبز کنونی، مهمترین رویداد چند دهه اخیر است، در عجبم که بانوان کشورم، دختران اکثرا" جوانی که به در رژیمی رشد کرده اند که آنها را جنس دوم و فاقد شعور می شناسد، اینگونه قهرمانانه، برای آزادی قد علم کرده اند.

در این سی سال ، به لطف جمهوری اسلامی ، دلایل زیادی وجود داشته که ایرانی و ایران ، در سراسر دنیا تحقیر شود، اما شاید یکی از معدود دستاوردهایی اخیر مردم ایران، شعور و پویندگی زنان ایران باشد.

به عنوان یک مرد ایرانی، در مقابل زنان کشورم کلاه از سر بر می دارم، افتخار می کنم که به عنوان یک مرد، دنباله رو زنان جامعه ام برای نیل به آزدی و حقوق بشر هستم.

روز زن بر همه شیرزنان ایرانی مبارک باد : از ندا گرفته، تا پروین اردلان، تا شیرین عبادی، آسیه امینی ، شادی صدر تا دلاورانی که به خطر زندان و تجاوز و شکنجه را به جان می خرند، اما برای آزادی و فردای ایران و فرزندان ایران، حاضر به خطر کردن هستند.

در خاتمه فکر کنم این تصویر، به زیبایی شخصیت زنان ایران را به نمایش می گذارد، در تصویر بالا زنان برای آزادی کتک می خوردند و در تصویر دوم ، زمانی که همان جنایتکاران به دام مردم می افتند، همین قهرمانان دل نازک هستند که تن خود را سپر مهاجمین می کنند، مبادا که آنان کتک بخورند. براستی که نیز اگر زنده بود ، به زنان کشورم افتخار می کرد.


۱ نظر:

  1. دوست عزیز در کل با نظرات شما موافقم اما راجع به کره جنوبی باشما کمی اختلاف نظر دارم. کره جنوبی تا اونجا که من حضور حافظه دارم توسط نظامیان کودتاگر تا اوائل ده ۹۰ میلادی اداره می شد. چرا به جای کره شمالی از جمهوری خلق چین در مقایسه استفاده نمی کنید

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.