جمعه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۸

نخست وزیر گردون براون، ضمن نشان دادن عکس ندا، می گوید : به مدد اینترنت ، ما اولین نسل بعد از خلقت شرافتمندانه جامعه جهانی هستیم

این سخنرانی را من برای سایت تد ، ترجمه کرده ام، اما هنوز روی سایت قرار نگرفته است.به قول معروف داغ داغ است!

گردون بروان می گوید: دویست سال قبل ، ویلیامز ، بیش از بیست و چهار سال علیه برده داری مبارزه کرد، تا برده داری لغو شد. در آن زمان آنها امکانات مدرن ارتباطی کنونی ما را نداشتند. یا خانم جب (بنیان گذار موسسه عظیم بچه ها را نجات دهید ) برای مبارزه اش برای دفاع از کودکان ، باید خانه به خانه می رفت و جزوه ها را تک تک به مردم می داد تا آنها را برای تظاهرات جمع کند، تصور کنید اشخاص فوق ، امکانات کنونی ما را می داشتند ، چه کارهای بزرگی انجام می دادند.

نخست وزیر سپس از اینکه مفتخر بوده و در مراسم گشایش ارگان جدید نلسون ماندلا ، در کنار دست او نشسته است سخن می گوید و از ماندلا نقل می کند که گفته است :( از کوه برای مبارزه با آپارتاید بالارفته است، اما همچنان مشکلات بزرگتری چون فقر و تغییرات جوی جهانی و مشکلات جهانی دیگر پیش رو است). گردون براون سپس از امکانی که در اختیار نسل جدید جهان است و مسولیتی که بر دوش آنها است ، سخن می گوید. او می گوید مشکلات جهانی فقط با کمک همه جهان قابل حل شدن است، چرا که برخی از این مشکلات ذاتا" جهانی هستند و به کمک همه دنیا حل شوند.این مشکلات باید توسط همه ما به مک هم حل شوند.برخی از مسائل چون رفاه در تمام دنیا مشترک است و یک کشور به تنهایی نمی تواند در رفاه باشد. او سپس می گوید در موزه فاجعه روندا؛ عکس پسری است عاشق فوتبال بود و می خواست دکتر شود. اما زیر شکنجه مرد، او آخرین جمله اش به مادرش(که او هم زیر شکنجه مرد)این بود که مادر نگران نباش ، سازمان ملل می آید! گردون بروان می گوید : (ما هرگز نرفتیم).

پی نوشت: نمی دانم چرا موقع تایپ این جملات اینگونه به گریه افتادم، همین الان هزاران فاجعه مانند این در حال رخ دادن است و ما می توانیم جلو آنرا بگیریم، اما در جای امن و گرم خود نشسته ایم!

۹ نظر:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=fE_xhPdTHW0&feature=related


    http://www.youtube.com/watch?v=aS4QPVeOdX4&feature=email

    http://www.youtube.com/watch?v=b31dlMR-PrQ&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=nlIWomMkNxU&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=C27YUrVFkKE&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=9a5kNVaNFwk&feature=related

    پاسخحذف
  2. bedoune shak baraye ensaan boudan niazi be khoda- baavari nist . Doroud ba shoma .

    پاسخحذف
  3. درود بر شما با این انتشار جالب از حرفهای گردون براون و سایر برنامه ها.بنده هم همفکر شما هستم و معتقد هستم تا دین کذائی اسلام از مملکت ما رخت بر نبندد ، مردم ایران به آسایش دست نخواهند یافت. در ضمن معتقد هستم که ما باید تلاش کنیم که هموطنان خود را آگاه کنیم . به نظر من راه دیگری وجود ندارد. تاریخ را که میخوانی ، همواره مردم ایران از همین دین لعنتی صدمه دیده . به اعتقاد من بهترین کتاب برای آگاهی مردم قرآن هست چون دریافته ام که محال است که یکی قرآن را به زبانی که میفهمد بخواند و باز هم مسلمان بماند. کاری که برای خود من اتفاق افتاد و به همین خاطر همیشه قران را توسعه کردم و میکنم و نتیجه خوبی هم بدست آورده ام . درود مجدد بر شما و تمام آزادی خواهان ایران

    پاسخحذف
  4. ba inke salyane ziadi hast ke dele khoshi az englis nadarim be khatere hamaye moozi garihash,, ama man in chan sali ke UK hastam , chizi ke hes kardam nesbat be Gordon Brown ine ke mard badi nist,, dozdi ham ziad balad nist mese in Englisa , vase hamine ke hey dakhele keshvar behesh miparan o hey irad migiran azash, chon mese khodeshon ghaltaghio ziad balad nist.
    anyway,, harfash az Mr Obama bishtar be del neshast.

    پاسخحذف
  5. salam.
    vaghti video ro download kardam zirnevis nadasht. moshkel chiea. age moshkeli nist file ba zirnevisesham bezarid kheyli khob mishe.
    montazeriim.....

    پاسخحذف
  6. دوست عزیز
    آقا یا خانم وب
    نمی دانم چرا شما نتوانستید با زیرنویس ببینید
    اما این سخنرانی با زیرنویس الان موجود است
    متاسفانه هنوز سایت تد این سخنرانی را لود نکرده است و لذا آنجا با زیرنویس فارسی نمی توانید ببیند

    پاسخحذف
  7. جناب گمنامیان
    اونجا که جب رو معرفی می کنه میگه جنگ جهانی اول ولی شما جنگ جهانی دوم ترجمه کردی

    پاسخحذف
  8. شخصی که گفته زیر نویس ندارد محق است. من کد امبد ویدئو را در لینکبذار داتکام گذاشتم به جای زیرنویس فارسی زیرنویس انگلیسی نشان داده شد. فکر میکنم شما بعد از زیر نویس گذاری فارسی باید آنرا مجددا در سایت ویدیوگذاری آپلود میکردید و سپس از آنجا کد امبد میگرفتید و روی سایت میگذاشتید. به هر حال کد امبد فعلی مال ویدیوی اصلی تد است و زیر نویس انگلیسی دارد.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.