یکشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۸

زنگ خطر برای دموکراسی دینی:بنای دموکراسی بر پایه دینی که برده داری در آن مجاز است

یک – خطر بزرگی در کمین جامعه ما است، خطری به بزرگی سال 57 و شیادی به اسم خمینی! می خواهند باز رژیمی بر پایه دین بر این کشور فلک زده حاکم کنند. اینبار اسم جمهوری اسلامی را بردارند و اسم دموکراسی دینی بر آن بگذارند. البته که پسوند دینی در انتهای لغت با ارزشی چون دموکراسی ،وهن دموکراسی است. لذا برای گوشتزد این خطر، ناچارم که یادآوری کنم که دین اسلام همان دینی است که در آن برده داری مجاز شمرده شده است. به هر شکلی که بخواهیم قران را در امر حاکمیت دخیل کنیم ، نتیجه آن یک فاجعه است. مبادا که در تله این دام بیفتیم. در این لینک در باره دموکراسی دینی بیشتر توضیح داده ام.

دو - آیا شایسته است که ما در قرن بیست و یکم بدون تفکر و بدون تعقل ، پیرو دینی باشیم که در آن به تملک گرفتن یک انسان توسط انسان دیگر مجاز شمرده شده است؟! آیا شایسته است که ما در قرن بیست و یکم به عده ای مفتخور به نام آخوند اجازه دهیم که بر اساس کتابی غیر انسانی چون قرآن بخواهند جامعه ما را اداره کنند؟ البته که نتیجه اداره جامعه بر اساس قرآن ، همین فساد و نا امنی و غارت اموال مردم و تجاوز به حقوق مردم و فقر است.

سه- تا زمانی که ما معتقد باشیم که کتابی به باید بر اساس کتابی اینچنینی (قرآن) باید جامعه اداره شود، وضع ما همین خواهد بود.

لختی در باره برده داری :

برده کیست؟ انسانی که در مالکیت انسان دیگر درآمده است را برده می نامند./چه کسانی برده می شده اند؟ کسانی که از پدر و مادری برده زاده می شده اند یا در جنگ ها به اسارت مسلمانان در می آمده اند./رابطه مالک و برده چگونه بوده است؟ مالک صاحب برده و صاحب تمام اموال برده و دسترنج برده می بوده است. مالک می توانسته به برده مونثش نیز همخوابگی کند.

آیا قران و اسلام برده داری را به رسمیت می شناسد؟ جواب : بلی! اسلام طبق آیاتی که در زیر آمده است ، به صراحت برده داری را به رسمیت شناخته و آنرا تایید کرده است.

نکته : تجاوز به برده ها: قرآن به صراحت اجازه داده است که مالکان به کنیزان خود همخوابگی کنند. با توجه به اینکه هیچ انسانی راضی نخواهد بود که برده یک انسان دیگر باشد، این رابطه و این همخوابگی یک تجاوز است. به دیگر سخن اسلام اجازه تجاوز به مسلمانان داده است.

استدلال مسلمانان در توجیه برده داری:

استدلال شماره یک: می گویند که پیامبر نمی توانسته یک دفعه برده داری را ممنوع کند، و می خواسته که ذره ذره برده داری را منسوخ و ممنوع کند!

جواب: ذره ذره و یک دفعه نداریم که! کار زشت زشت است ، حالا به هر مقدار و کسی که ذره ای از انسانیت بو برده باشد، زیر بار انجام کار ناپسندی چون برده داری نمی رود! از آن گذشته، چه گونه پیامبر می توانست خوردن شراب یا قمار را یکباره ممنوع کند، اما نمی توانست برده داری را یکباره ممنوع کند؟ ایا قمار بدتر است یا به تملک گرفتن یک انسان؟!

استدلال شماره دو : می گویند قرآن در چند آیه (مانند آیه 12 سوره بلد) آزاد کردن برده ها را توصیه کرده است.

جواب : خوب ، اسلام گفته کار خوبی بوده است، چه ربطی دارد؟ هر بچه ای می داند برده داری کار زننده ای است. اگر یک عرب جاهلی یا بچه دو ساله(!) بیایید و بگوید آزادکردن برده کار خوبی است، جای تقدیر دارد، اما اینکه پیامبر خدا فقط بگوید کار خوبی است ، جای هیچ تقدیری نیست و باید سرزنش شود، نکته و سوال اینجاست که چرا پیامبر اسلام و قرآن نیامده بگوید که کلا برده داری ممنوع و حرام است. چرا اسلام برده داری را مجاز شمرده است؟! مگر قرآن کلام خدا نیست؟ این چه جور خدایی است که اجازه می دهد یک انسان به مانند کالا در اختیار یک انسان دیگر قرار گیرد؟! این چه جور دینی است؟ چرا اینگونه در تقابل به ساده ترین اصول بشری قرار گرفته است؟!

استدلال شماره سه: می گویند قرآن به خوش رفتاری با برده ها توصیه کرده است.جواب:ترجیح می دهم به این استدلال برای توجیه برده داری جوابی ندهم!!

آیاتی که قرآن در آن به صراحت برده داری را مجاز شمرده است.

1-سوره نحل آیه 75:. (خدا برده زر خريدی را مثل می زند که هيچ قدرتی ندارد، و کسی را که از، جانب خويش رزق نيکويش داده ايم و در نهان و آشکارا انفاق می کند آيااين دو برابرند ? )

در این آیه برابر نبودن بردگان با افراد عادی جامعه به صراحت تایید شده است!

2-سوره روم آیه 28: :(برای شما از خودتان مثلی می آورد : مگر بندگانتان در آنچه به شما روزی ، داده ايم با شما شريک هستند تا در مال با شما برابر باشند و همچنان که شما آزادان از يکديگر می ترسيد از آنها هم بيمناک باشيد؟ )

3-سوره معراج آیه 29 :(و کسانی که شرمگاه خويش نگه می دارند؛ مگر برای همسرانشان يا کنيزانشان)

4-مومنون آیه 5 به همین مضمون.

5-سوره نساء آیه 24 :(و نيز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند)

در این آیه قرآن اجازه می دهد که به زنان شوهرداری که در جنگ به اسارت درآمده باشند و تبدیل به برده مسلمین شده باشند، تجاوز صورت گیرد. یعنی مثلا امروز صبح شوهر این زن بیچاره در جنگ توسط مسلمین کشته شده است یا به اسارت گرفته شده است!

6- سوره احزاب آیه 50 (ای پيامبر ، ما زنانی را که مهرشان را داده ای و آنان را که به عنوان ، غنايم جنگی که خدا به تو ارزانی داشته است مالک شده ای و دختر عموها و دختر عمه ها و دختر داييها و دختر خاله های تو را که با تو مهاجرت کرده اندبر تو حلال کرديم ،)

7- سوره نساء (زنان) آیه 36(.... و يار مصاحب ومسافر رهگذر و بندگان خود نيکی کنيد هر آينه خدا متکبران و فخر فروشان را دوست ندارد)

8- سوره انفال آیه 67(برای هيچ پيامبری نسزد که اسيران داشته باشد تا که در روی زمين کشتار بسيار کند شما متاع اينجهانی را می خواهيد و خدا آخرت را می خواهد و او پيروزمند و حکيم است.)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.