جمعه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۸

چرا می گویم خاتمی خاین به مردم ایران است ؟

پستی چندروز پیش نوشته بودم (اینجا) و درپی سخنرانی خاتمی و اعلام پایبندی او به ولایت فقیه (اینجا)، او را خاین خطاب کرده بودم که بعضا با انتقاد برخی از دوستان مواجه شدم.

به دلایل زیر معتقدم که خاتمی به مردم ایران خیانت کرده است

یک- زمان انتخاب دور اول احمدی نژاد به عنوان ریاست جمهوری ، خاتمی به عنوان رییس جمهور وقت مسئول حراست از قانون اساسی بود. همان قانون اساسی نیم بندی که بسیار عقب افتاده است و مبتنی بر رای مردم نیز نیست ، چرا که در یک بار فقط مردم به آن رای داده اند(آذر 58) و آن هم بعد از انقلاب بوده که در مورد آن انتخابات حرف و حدیث زیاد است و نمی توان گفت که این قانون اساسی مورد تایید مردم ایران است. اما در همین قانون اساسی که می گوید مردم حاکم به سرنوشت خود هستند. چرا خاتمی در مقابل ردصلاحیت های گسترده و ابلهانه نایستاد؟ ایا عدم مقابله با رد صلاحیت ها خیانت به مردم ایران ورای مردم ایران نبود؟ اگر او در مقابل ردصلاحیت ها می ایستاد و مجری انتخابات فرمایشی نمی شد و اجازه می داد که کاندیدایی وطن پرست و آزاد اندیش کاندیدای ریاست جمهوری شود، ایا احمدی نژاد رییس جمهور می شد ؟

لذا در رای آوردن احمدی نژاد ، خاتمی نیز مسئول است. حداقل کاری که خاتمی می توانست انجام دهد، استعفا بود و اعلام عدم مشروعیت انتخابات.

دو- پست ریاست جمهوری در ایران در حد رییس دفتر یک رییس جمهور در یک کشور دموکراتیک است. غلو نمی کنم، ولی فقیه امکانات زیر را دارد :

الف- وزارت اطلاعات و خارجه باید با نظر رهبر منصوب شود،

ب- شورای نگهبانی که توان قلع و قمع کاندیداهای را به نام نظارت استصوابی دارد ، زیر نظر رهبر تعیین و کار می کند..

ج-ارتش و سپاه و بسیج و پلیس زیر نظر رهبر است.

د-قوه قضاییه نیز زیر نظر رهبر است!

خاتمی به صراحت پایبندی خود را به اصل ولایت فقیه اعلام کرده است. اصل ولایت فقیه مشکل اصلی و سد اصلی مردم ایران در حصول به دموکراسی و نظامی مردم سالار است.

وجود پست ولایت فقیه یعنی اینکه هفتاد درصد از قدرت رژیم در دست یک آخوند باشد که مردم نیز نتوانند بر آن بخش از قدرت هیچ نظارتی کنند. خاتمی و بسیاری از اطلاح طلبان تلاش دارند که مشکل کنونی جامعه و عدم مشروعیت را به دعوا بر سر پست ریاست جمهوری تقلیل دهند. در صورتی که مشکل اصلی جامعه ما جای دیگری است. مشکل ما وجود اصل ولایت فقیه در قانون اساسی است.

پایندی به اصل ولایت فقیه یعنی نادیده گرفتن حقوق مردم و هر کسی که به این اصل پایبند باشد، به مردم ایران خیانت کرده است.

علت اینکه اصلاح طلبان حکومتی سعی دارند این دعوا را به پست ریاست جمهوری تقلیل دهند این است که در این صورت آنها باز به عرصه حاکمیت باز خواهند گشت و قسمتی از قدرت را در اختیار خواهند گرفت و در نتیجه می توانند باز به کمک پست هایی که در اختیار می گیرند، پول بسازند. به عبارت دیگر آنها می خواهند رای مردم و خون کسانی را که در خیابان ریخته شده است با در اختیار گرفتن پست ریاست جمهوری طاق بزنند.

یک گفته قدیمی است که می گوید : حقیقت مانند ...ن (!) خیار تلخ است. چرا از شنیدن حقیقت ابا داشته باشیم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.