پنجشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۸۸

ویدیو با زیرنویس فارسی از سایت تد / چرا عسل شیرین است؟ چرا زنها با سینه ها یا باسن بزرگ سکسی تر هستند؟


چرا کودکان جذاب هستند؟ چرا کیک شیرین است؟ دن دنتِ فیلسوف ، از استدلال تکامل تدریجی [فرگشت] دربارهٔ چیزهای جذاب، شیرین و می گوید.

چرا زنهایی با باسن یا سینه های بزرگ برای ما سکسی هستند؟ دلیل این است که در هزاران سال قبل زنهای با باسن بزرگ توان بهتری برای باروری و تولد بچه داشتند و سینه های بزرگتر نیز شیردهی بیشتری داشته است. لذا مردان در طی تکامل به زنهایی با سینه یا باسن بزرگ بیشتر علاقه مند هستند.

تصور غلطی است اگر فکر کنیم ما عسل را دوست داریم چون عسل شیرین است ، واقعیت این است که عسل برایمان شیرین است چون ما انرا دوست داریم، هیچ چیز واقعا شرینی در عسل وجود ندارد. ما در طی روند تکامل به چیزهایی که بیشتر انرژی زا بوده اند ، علاقه مند شده ایم و آنرا بیشتر دوست داریم، در نتیجه مزه آنها شیرین و دلانگیز شده است.

شما اگر به تک تک مولکولهای عسل نگاه کنید، چیز شیرینی نمی یابید، برای درک شیرین بودن عسل باید به داخل مغز انسان نگاه کنید. لذا اگر تصور می کنید که اول مزه شیرین عسل وجود داشته است، موضوع را برعکس درک کرده اید.مزه شیرین در طی روند تکامل مغز انسان متولد شده است.علاقه ما به شیرینی به دلیل تکامل ما وغریزه ما به غذاهای پر انرژی است.


۴ نظر:

  1. not very much documentary, but wise and useful, thanks

    پاسخحذف
  2. سوال؟؟؟
    ما ادما خیلی چیزا رو دوست داریم ولی شیرین نیستند.اگر درست بود باید هر چیزی رو که دوست داریم شیرین بودند؟مثلا بعضی ها ترشی دوست دارند ولی شیرین نیستند.
    مگه نه؟

    پاسخحذف
  3. عزیز جان،
    آن ترشی دوست داشتن هم به همین شیوه قابل توجیه است.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.