پنجشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۴

آیا اعمال جنایت آمیز حماس، توجیه گر رفتار ارتش اسراییل است؟!

این ویدیو  را در صفحه فیسبوکم به اشتراک گذارده بودم (درباره حمله اسراییل به حماس و گزارش سازمان ملل در اینباره)، که یکی از دوستان عزیزم، به من خرده گرفت  ونوشته بود:

آقای پارسا یعنی شما معتقدید در پاسخ به سپرهای انسانی و موشک پرانی های تروریست ها از نوار غزه به اسرائیل، باید برای آنها نقل و نبات شلیک می شد؟ دقیقا در آن مدت، و قبل از آن، هفته ها حماس و جهاد اسلامی با پنهان شدن پشت سپر انسانی در بیمارستانها و مدارس و امکان عمومی، از آن نقاط به اسرائیل راکت شلیک می کردند و اسرائیل نیز طبق محاسبه آتش، همان نقاط را آتش برگردان می کرد و البته به مناطق مسکونی می خورد و البته که تلفات انسانی و کشته شدن انسانها و کودکان بد و مضموم است؛ اما عامل جنایت حماس هست و جاد اسلامی و حامیان آنها که دنیا را فریب دادند. اکنون شما دقیقا گزارش مبهم و خط دار سازمان ملل که اسرائیل را جنایتکار جنگی خوانده به اشتراک گذاشتید تا چه چیز را تحلیل کنید

در پاسخ به آن دوست عزیز، باید بگویم:

یک- من از جهاد اسلامی و حماس هیچ توقعی ندارم، چه آنکه نیش عقرب نه از ره کین است! اما از کشوری که دارای نظام سکولار و دمکراتیک است، توقع دارم مسوولانه رفتار کند.

دو- کیست که نداند حماس از بیمارستان و مسجد و مدرسه، به عنوان پایگاه پرتاب بمب استفاده می کند؟ کیست نداند آنها کودکان را سپر انسانی می کنند؟! اما آیا بربریت حماس، توجیه گر این می شود که ارتش اسراییل، هنگام استفاده از سلاح جنگی، تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به کودکان به کار نبندد؟!

سه- بین پسر عموهای اسراییلی و عرب، زخمی به قدمت تاریخ وجود دارد. حال شرایط بدتر شده، و ما شاهد شکل گیری یک چرخه معیوب هستیم، و اگر این رفتار تصحیح نشود،  و اگر اسراییل نیز در استفاده از قدرت، یاده روی کند، آنگاه می توان گفت که در اثر این چرخه معیوب، هر گاه یکی قدرت گرفته، پدر طرف مقابل را در آورده است! پس کی باید این «چرخه معیوب» متوقف شود؟!

چهار-رفتار جنایت آمیز حماس، توجیه گر اعمال ارتش اسراییل نیست! اصولا قیاس رفتار حماس و اسراییل، قیاس مع الفارق است، ما یک طرف یک گروه تروریستی داریم، طرف دیگر یک دولت مشروع است.

پنج- نگرانی من یک بعد دیگر هم دارد، وقتی یک زخم کهنه در این رابطه است، و وقتی در خاورمیانه قحطی رسانه های آزاد است، وقتی که شستشوی مغزی کودکان در کشورهای اسلامی، امری طبیعی است، آنگاه نهایت حماقت ارتش اسراییل است اگر با رفتار اینچنینی خود، بهانه به دست تندروها بدهد. در حقیقت، کشته شدن یک کودک توسط ارتش اسراییل، تامین سوخت برای آتش تنفری است که تندروهای اسلامی در صدد شعله ور ساختن آن هستند.

شش- هیچ شکی نیست که آتش این جنگ و تنفر، از سوی رژیم جمهوری اسلامی بر افروخته می شود، هیچ شکی نیست که باید با این رژیم مبارزه کرد، ولی در وقایع تاسف آور رخ داده، تنها رژیم جمهوری اسلامی و حماس مقصر نیست.

هفت- بله، مقصر اصلی در کشته شدن کودکان، حماس است که از آنها به عنوان سپر انسانی بهره می جوید، ولی این نافی مسوولیت ارتش اسراییل نیست، ارتش اسراییل مسوولانه عمل نکرده است، و بدتر از آن، سیستم پیشرفته قضایی اسراییل، از یافتن عوامل این سهل انگاری ناتوان بوده است.

هشت- بماند که از نظر من، دولت اسراییل تلاش لازم را برای دستیابی به صلح به خرج نداده است، بماند که بهترین راه مبارزه با حماس، آموزش افزایش رفاه اقتصادی است، چرا کشور ثروتمند اسراییل، از این مهم غفلت کرده است!؟

شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۴

آن ابلهی که می خواهد از قاسم سلیمانی قهرمان ملی بسازد، لیاقتش همان سواری دادن به خامنه ای است!

ای کسی که از قاسم سلیمانی بت می سازی، و او را قهرمان جنگی تصور می کنی، بزغاله عزیزم! این قاسم سلیمانی زندگی و جوانیت را تباه کرده است، کشورت به آستانه تجزیه و تباهی کشانیده است، کرامت انسانی تو را لگد مال کرده است، از طرف دیگر، باعث شده که نام ایران با کلمه زشت ترور گره بخورد، دویست هزار انسان را سوریه به دام مرگ کشانیده، آنگاه تو از او قهرمان می سازی؟!

قاسم سیلمانی همه داشته های تو را بر باد فنا داده، و حتی به این هم بسنده نکرده، نام کشورت را با تروریسم گره زده است، مسوولیت کشته شدن انسان ها را دیگر کشورها بر گرده ات نهاده، و تو بزغاله بنفش، می خواهی از او یک قهرمان بسازی؟!

خوب ابله، چشمت را باز کن، بدان و آگاه باش که قاسم سلیمانی این بلاها را بر سر تو و کشورت آورده است:

یک- این رژیم جنایت کار، هستی و نیستی شهروندان ایران را بر باد داده است، و تنها علت باقی ماندنش بر اریکه قدرت، با استفاده از سرکوب است. حال به یاد آور که ماشین سرکوب رژیم، همین سپاه و قاسم سلیمانی است...!

دو- به یاد داشته باشیم که اعمال قاسم سلیمانی، صد در صد در جهت خلاف منافع ملی ایران است.  گسترش خشونت در عراق، غزه، لبنان و دیگر کشورها، باعث نابودی منافع ملی کشور ما می شود، و تمامیت ارضی کشور ما را با خطر روبرو می سازد!

برای اینکه ضرر مستقیم اعمال قاسم سلیمانی را ببینیم، به یاد بیاوریم که چون این رژیم، یک رژیم تروریستی است و در صدد دست یابی به بمب اتم است، دولت های غربی تحریم های بین المللی به ایران اعمال کرده اند که صدها میلیاردها دلار به اقتصاد مردم ایران ضرر وارد کرده است. به یاد بیاوریم که در ایران، حتی دارو در دسترس بیماران نیست! این نتیجه اعمال قاسم سلیمانی است، لذا قهرمان خواندن او خیلی مضحک است!

 سه- نتیجه کار قاسم سلیمانی، تبدیل مردم ثروتمند ایران، به مردمی فقیر است! اگر ایران تبدیل به یک کشور دمکراتیک شود، یکی از مرفه ترین کشورهای منطقه خواهد بود، در حالی که اکنون، فقر در ایران بیداد می کند.
مردم ایران سالها است که برای رسیدن به دمکراسی تلاش می کنند، اما همین قاسم سلیمانی و دیگر جنایتکارانی که بر سپاه حکمرانی می کنند، با ترور و آدم کشی، و با سرکوب مردم در خیابان، جلوی دمکراسی در ایران را گرفته اند!

به یاد داشته باشیم که قاسم سلیمانی و سپاه قدس، در کشتن مخالفین در خارج از کشور، نقش داشته است. قهرمانان واقعی جامعه ایران، آن ازادی خواهان هستند..! احمقانه است که قاتل آن افراد آزادی خواه را قهرمان لقب دهید...!


خلاصه کلام: آن ابلهی که می خواهد از قاسم سلیمانی قهرمان بسازد، لیاقتش سواری دادن به خامنه ای و روحانی است..!