شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۴

۱ نظر:

  1. سند جنایت شاه خائن ان میهن فروشی که با فروش ۱۲۸ میلیارد نفت در طول ۵۷ سال سلطنت پهلوی به فکر آیندگان این کشور بود و هر جا سرمایه گذاری میکرد در مقابل حکومتی که ۱۳۰۰ میلرد دلار نفت فروخت و پورشه و مبلمان و سنگ قبر وارد کرد و تحلیل خود را بنویس :
    یک مقام بلندپایه وزارت نفت ایران گفته است که بریتانیا تعهد کرده که سهم ایران از میدان مشترک گازی رام (Rhum) را بعد از لغو تحریم ها بپردازد.
    شانا، شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی وابسته به وزارت نفت ایران می گوید امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل وزارت نفت این کشور پس از دیدار با آجی شارما کاردار بریتانیا در تهران، این موضوع را عنوان کرده است.
    بر اساس این گزارش برداشت نفت از میادین قدیمی، توسعه مخازن مشترک و ازدیاد برداشت، محورهای مورد مذاکره دو مقام ایرانی و بریتانیایی بوده است.
    رام یک میدان گازی کوچک فراساحلی است که توسعه مشترک آن با سرمایه گذاری مشترک ایران و بریتانیا پیش از انقلاب ایران انجام شد. این میدان در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آب های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد. قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد و در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید.
    بنا بر توافقی که در دوره محمدرضا پهلوی میان ایران و بریتانیا امضا شد، شرکت بی‌پی و شرکت ملی نفت ایران هر یک صاحب نیمی از عایدات بهره‌برداری از این میدان گازی هستند.
    استخراج گاز این میدان از سال ٢٠١٠ به دلیل اعمال‌ تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت ایران متوقف شد اما در اکتبر ۲۰۱۴ بی پی اعلام کرد که بهره‌برداری از میدان گازی رام از سر گرفته می‌شود.
    پس از آغاز برداشت مجدد از رام، این میدان تحت یک مدیریت موقت قرار گرفته و از آن زمان تاکنون سهم ایران از درآمدهای حاصل از فروش گاز این میدان در حسابی جداگانه نگهداری می شود. رام در حدود ۵ درصد از گاز مورد نیاز بریتانیا را تامین می‌کند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.