سه‌شنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۲

خامنه ای، آینده، حال و گذشته این جوان را سیاه کرده بود/قانون زمانی معتبر و محترم است که عدالت و انصاف را زیر پا نگذارد!

دزدی کار بدی است، اما هیچ جای دنیا، کسی را که از روی گرسنگی، مثلا به دزدیدن نان دست زده است، محکوم نمی کنند.

هر چند که شاید صاحب مغازه نان فروشی، یک شخص عادی جامعه باشد، و با دزدیده شدن این نان، اموال او مورد تجاوز واقع شده باشد، اما در چنین شرایطی، دادگاه عادل، دزد را مبری از جرم اعلام می کند.

دلیل ساده است، هر چند که حراست از اموال هر انسانی، بخشی از حقوق بشر است، اما در این مورد خاص، اینکه مبلغی پول از اموال صاحب مغازه کم شود، در مقابل اینکه یک انسان گرسنه بماند، اهمیتی ندارد.

در جامعه ای که عدالت و حرمت انسانی با ارزش تلقی گردد، اولین و مهمترین چیزی که در دادگاه مطرح می شود، سلامت و امنیت انسان ها است. به همین دلیل، در مثال فوق، دادگاه امنیت و سلامت کسی که از روی گرسنگی به دزدی دست زده را مهمتر از هر چیز دیگری، حتی امنیت اقتصادی صاحب مغازه می داند.

حال شما را به خواندن خبر دردناکی  دعوت می کنم، خبری که پشت آدمی را به لرزه در می آورد:

در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز شنبه ماموران مترو ایستگاه گلبرگ اقدام به توقیف اموال یک دستفروش جوان کرده‌اند. این دستفروش که موفق نشده اموال خود را از ماموران مترو پس بگیرد تهدید کرده بود که در صورت عودت ندادن اموالش خود را به زیر قطار پرتاب خواهد کرد. بعد از بی توجهی ماموران مترو و پس ندادن اموال این دستفروش، مرد جوان خود را جلوی قطار مترو انداخته است و در اثر برخورد با قطار سر وی از بدنش جدا شده است.

صد البته که باید در جامعه، قانون اجرا شود، اما ضابط قضایی و یا مسئول اجرای قانون، نمی تواند برای اجرای قانون، ساده ترین اصول انسانی را لگد مال کند، و یا اینچنین حرمت انسانیت را بشکند.

به عنوان مثال، در تمامی کشورهای متمدن، برای تعقب مجرمین دستور مشخصی وجود دارد، و پلیس حق ندارد برای تعقیب مجرمینی که قوانین رانندگی را زیر پا می گذارند و به صورت خطرناکی رانندگی می کنند، خود قوانین رانندگی را زیر پا بگذارد، و جان دیگر شهروندان و یا حتی جان خود فرد خطاکار را به خطر بیاندازد.


شاید قانون به ماموران نیروی انتظامی و یا ماموران مترو این اجازه را می دهد که جلوی افراد دست فروش را بگیرند، 

اما وقتی می توان عمق فاجعه رخ داده را درک کرد که به نکات ذیل توجه شود:

-          کشور ایران، می تواند جزو ثروتمند ترین کشورهای دنیا باشد.
-          رژیم خامنه ای، زندگی مردم ایران را سیاه کرده است، و اقتصاد کشور را به نابودی کشانده است.
-          فرصت های شغلی برای جوانان نیست، و یا اگر هست، به صورت منصفانه ای تقسیم نمی شود.
-          دولت موظف است که در صورت بیکاری افراد، به آنها حقوق بیکاری بدهد، تا آنها از پس حداقل هزینه های زندگی برآیند.
در حقیقت، رژیم خامنه ای، زندگی این جوان را سیاه کرده است، آینده و گذشته و حال او را تباه کرده، ثروت کشور او را به یغما برده اسـت، و وقتی این جوان بیچاره، تلاش می کند که به روشی شرافتمندانه، پول اندکی برای خود کسب کند، اینچنین سرمایه اندکش را از او می گیرند، و کار به جایی می رسد که او مجبور به خودکشی می شود.


خطاب به کسانی که فکر می کنند جنایات خامنه ای محدود به کشتن مبارزان آزادی خواهی در خیابان ها است، باید گفت که این جوان نیز، همچون سهراب و ندا، قربانی این رژیم غیرانسانی و وحشی شده است...

نوشته دیگر امروز این وبلاگ: 

جایگاه حقوق بشر در مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا با رژیم ایران: آمار اعدام چند برابر می شود، آنها تحریم ها را کاهش می دهند..!




     



۱ نظر:

  1. در اسکاندیناوی از پاک ترین امن ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا، بیشترین تنبیه برای بدترین جرم ۲۵ سال زندان است،
    در حکومت امام زمان که از فاسدترین نا امن ترین و فقیر ترین کشورهای دنیاست بیشترین تنبیه سنگسار است

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.