جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

ویدیو با زیرنویس فارسی / مدیر موزه بریتانیا، نیل مک گروگر در کنفرانس تد به بررسی تاریخچه منشور کورش می پردازد.

اگر به خاطر داشته باشید، چند سال پیش مقاله ای در نشریه آلمانی اشپیگل منتشر شده بود که کورش را پادشاهی مستبد و خودکامه می دانست. ترجمه کامل این مقاله را در وبلاگ آقا اجازه می توانید ملاحظه بفرمایید.


البته بسیاری از متخصصین امر، این مقاله اشپیگل را باطل دانستند، شاید محکمترین جوابیه را دکتر کاوه فرخ ارایه کرده است که می توانید در این آدرس، آنرا ملاحظه بفرمایید.


نیل مک گرگوری می گوید

"در خاورمیانه کنونی، مجادله ها کر کننده است، اما، هوشمندانه ترین صدایی که وجود دارد، می تواند صدای خاموش یک چیز باشد، مشنور کورش!"


او که مدیر موزه بریتانیا است، در کنفرانس معتبر تد، به بررسی نوشته های منشور کورش می پردازد و می گوید، اگر چه این منشور، آسیب دیده و بخشی از آن شکسته است، اما این منشور، نمادی قدرتمند از چند فرهنگی و تساهل مذهبی است.

او که نویسنده و مجری برنامه مشهور یکصد اثر تاریخی در رادیو بی بی سی(کانال چهار) است، تاریخچه 2600 ساله منشور کورش را به اختصار توضیح می دهد و به بحث هایی می پردازد که بعد از قرض دادن منشور کورش به موزه ملی ایران، به وجود آمده است.


در اینکه کورش بت (!) نیست و نباید عکس او را در ماه ببینیم، هیچ شکی وجود ندارد، اما اینکه او در 2600 سال پیش، به حقوق انسانی دیگران احترام گذاشته است، صد البته که قابل تامل است.


-------------------------لینک این نوشته در وبسایت بالاترین-------------






جمعه، بهمن ۲۸، ۱۳۹۰

آوخ که فارغ التحصیل صنعتی شریف را به دلایل واهی اعدام می کنند و بسیجی بی سواد، با مدرک جعلی رییس دانشگاه می شود...!

داستان اعدام سعید ملک پور، نمایی درست از وضع کنونی کشور ما است، مهندس فارغ التحصیل شریف، به دلیل واهی و احمقانه به اعدام محکوم می شود، آنهم در شرایطی که دادگاه او عادلانه نبوده، اعترافات با شکنجه گرفته شده و اصولا کل جرم، عنوان احمقانه ای دارد...!

حال درست در همین روزگار که همه دلنگران این انسان بی گناه هستیم، می شنویم که مدرک آقای فرهاد دانشجو، که قرار است رییس دانشگاه آزاد ایران شود، مدرکی تقلبی است  و او به دروغ از عنوان دکتری استفاده کرده است...! (منبع)

این اتفاق آینه تمام نمای جامعه ایرانی است، چرا که به جای آدم متقلب و بی سوادی چون فرهاد دانشجو، بایسته و شایسته است که سعید ملک پور که فارغ التحصیل شریف است، مناصب دولتی را بگیرد.

همانطوری که باید به جای سعید ملک پور بی گناه، این آقای فرهاد دانشجوی متقلب در زندان باشد.

در ابعاد بزرگترش، چنین مصیبتی را در همه جای کشور می توان دید، ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است، اما مردمش در فقر و فلاکت و بدبختی به سر می برند...! 



دو نکته حیران آور این اتفاقات اخیر، چنین است:

یکدانشگاهی که پرفسور فرهاد دانشجو (!) مدعی فارغ التحصیلی از آن است،  سه سال بعد از اینکه ایشان مدرک گرفته اند، تاسیس شده است...! 

دو- در بین مدارکی که بی دادگاه رژیم برای محکوم کردن سعید ملک پور به آن استناد کرده است، دیوان حافظ شیرازی است...! اینجا را بخوانید:

اتهام محاربه و مفسد فی الارض برای گرفتن بودجه – درباره سعید ملک پور  /به قلم یکی از همبندی های سعید ملک پور*



-------------لینک این مطلب در بالاترین--------




/----------------------/نمی شود که اصلاح طلبان، تریاک خود را بر سر منقل خامنه ای بکشند و بعد مدعی رهبری جنبش آزادی خواهی نیز باشند...!



سه‌شنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۹۰

انتشار برای اولین بار از لحظه شهادت سردار تهرانی مقدم در مرکز موشکی سپاه در ملارد

شرح علمی انفجار در مرکز تحقیقات موشکی سپاه در ملارد و کشته شدن سردار حسن تهرانی مقدم

-------------لینک بالاترین----------


نوشته های دیگر امروز و دیروز من: 
/-----------/نمی شود که اصلاح طلبان، تریاک خود را بر سر منقل خامنه ای بکشند و بعد مدعی رهبری جنبش آزادی خواهی نیز باشند...!


/-------------/ننگ بر دینی که بر اساس قوانینش، سر یک انسان را می برند، چرا که گفته محمد بن عبدالله شک دارد...!/دلیل رشد سرطانی اسلام را ببینید!


/---------------/ترجمه مقاله نیویورک تایمز: دهمین شرکت مهندسی بزرگ دنیا، به تلاش برای قاچاق پسر قذافی به مکزیک متهم شد...!


/-------------/به به، چه دینی! دزدی مجاز است...! / زمانی که مرجع تقلید شیعه در جواب استفتا من، دزدی از بانک را مجاز می شمرد...!

/---------------/تصویر فتوای مرجع تقلید شیعه درباره کمپین یادآوری امام نقی در فیسبوک و حکم هزینه کردن خمس و زکات برای مشهور کردن امام نقی...!
/-
-------/آقای ناتو، می توانی چشمت را بر حمام خون سوریه ببندی؛ اما می رسد روزی که امثال قاسم سلیمانی، آزادی خواهان اروپایی را سرکوب کند...!


سه‌شنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۰

آقای ناتو، می توانی چشمت را بر حمام خون سوریه ببندی؛ اما می رسد روزی که امثال قاسم سلیمانی، آزادی خواهان اروپایی را سرکوب کند...!

اخبار عجیب و غریبی از حضور سپاه قدس ایران در سوریه به منظور سرکوب آزادی خواهان سوری به گوش می رسد. از حضور فرمانده سپاه قدس، قاسم سلیمانی گرفته تا اخبار وحشتناکی چون حضور چند هزار نفر از اعضا نیروهای قدس در سوریه...! (منبع)
در طی حمله جنایتکاران رژیم به کوی دانشگاه در خرداد سال 78؛ شاهد حضور سرکوب گرانی بودیم که به زبان عربی حرف می زدند، حال شاهد حضور سرکوب گرانی در سوریه هستیم که فارسی سخن می گویند...!
توضیح آن خیلی ساده است، دیکتاتورها به یکدیگر نان قرض می دهند...!
شاید حتی چماق بدستان خامنه ای نیز حاضر به انجام برخی از این کثافت کاری های رژیم نباشند، چرا که به هر حال، با یک هموطن و همزبان خود طرف هستند، و قربانی به هر حال می تواند با سخن گفتن، آنها را نرم کند و از در گفتگو با آنها وارد شود ولی وقتی چماق بدست یک خارجی است، اصولا ارتباط زبانی و یا عاطفی خیلی دیرتر برقرار می شود و این نکته مثبتی است برای دیکتاتورها.
در حقیقت، بشار اسد می بیند که سرکوبگران و چماق بدستان ایرانی، با خشونت و بی رحمی بیشتری علیه سوری ها فعالیت می کنند. خامنه ای نیز می بیند که چماق بدستان حزب الله یا سوریه، با خشونت بیشتری ایرانی ها را می کشند و در اینجاست که دیکتاتورها به یکدیگر نان قرض می دهند...!
البته که سوریه متحد استراتژیک ایران است و سقوط دولت بشار اسد و جایگزینی آن با یک دولت مردم سالاری در سوریه به معنای آن است که در آینده بین سوریه و اسراییل صلح خواهد شد و دیگر دولت ایران نمی تواند از خاک سوریه برای اعمال تروریستی خود استفاده کند...! اینگونه است که رژیم ایران برای سرکوب آزادی خواهان سوری، از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.
تنها نکته ننگین، سکوت شرم آور غرب و ناتو است که اجازه می دهند یک تروریست بدنام به نام قاسم سلیمانی به سوریه برود و در آنجا به مدیریت آدم کشی بپردازد و ناتو نیز چشم خویش را می بندد.
غرب باید بداند، وقتی که در مقابل جنایات رژیم  اسلامی چشم بر هم بگذارد و اعتراضی نکند، باید شاهد رشد و قدرت گیری این رژیم باشد...، اگر امروز در مقابل جنایات رژیم ایران سخنی نگویند و در مقابل سرکوب آزادی خواهان سوری، چشم بر هم بگذارند، مطمین باشند که این غده سرطانی رشد می کند و روزی فرا خواهد رسید که امثال قاسم سلیمانی در قلب اروپا به سرکوب آزادی خواهان ، اقدام خواهند کرد.
نوشته های دیگر امروز و دیروز من: 











جمعه، بهمن ۱۴، ۱۳۹۰

شاپور بختیار، دمکراسی را به مردم ایران هدیه کرد، افسوس که مردم دیگر دمکراسی نمی خواستند، توسط خمینی مسخ شده بودند...!

در ایران نیز می توان سیاستمدار با شرف داشت، شاپور بختیار مثال خوبی است...!

مثال شاپور بختیار، قهرمانی است که برای نجات یک کودک، خود را به جلوی قطار پرت می کند، هر چند می داند که هم خودش و هم کودک، شانس اندکی دارند...! او با قبول مسولیت، در واقع خودکشی کرد. 

زمانی که شاه ایران را ترک کرد، قدرت تمام و کمال را به شاپور بختیار واگذار کرد و شاپور بختیار، این مرد بزرگ، با شیوه ای کاملا مسولانه، گفت که من پشت هیچ مقام و شخصی پنهان نمی شوم و سنگر نمی گیرم، قدرت در اختیار من است و من نیز مسولیت انرا می پذیرم، رفتاری که شاید تنها در دمکراتیک ترین کشورهای دنیا بتوان دید.

در آن سی و هفت روز لعنتی، شاپور بختیار، یک انسان آزاده و معتقد به مردم سالاری، قدرت تمام را در اختیار داشت، اما افسوس که دیگر مردم ایران خواهان حقوق خود نبودند، ایرانیان مسخ شده بودند و جنایتکاری به نام روح الله خمینی بر گرده آنها سوار شده بود. خیانت کارانی چون بنی صدر و مطهری و هاشمی رفسنجانی و صادق طباطبایی، چون حواریون در اطرف خمینی جمع شده بودند و به او کمک کردند تا دولت دمکراتیک بختیار را سرنگون کند و یک دیکتاتوری تمام عیار را بر سر کار بیاورد.

شاپور بختیار در شرایطی قدرت را از شاه تحویل گرفت که خود به خوبی می دانست شانس اندکی دارد، او مانند کسی بود که کودکی را روی ریل قطار می بیند و برای نجات آن کودک خودش را بر روی ریل پرت می کند، با اینکه می داند  هم خودش و هم کودک، شانس اندکی برای زنده ماندن دارند، اما وجدانش اجازه نمی دهد که برای نجات طفل، تلاش نکند.

باید قبول کنیم که این مردم ایران بودند که به خودکشی دسته جمعی دست زدند ( به قول رییس جمهور وقت فرانسه) و اجازه دادند خمینی بر گرده آنها سوار شود، و باید قبول کنیم که مردم ایران در آن زمان به دلیل چند ده دیکتاتوری و فضای بسته ناشی از حکومت شاه، نمی دانستند دمکراسی چیست، وگرنه که بختیار مردم سالاری راه به ایرانیان هدیه کرده بود، افسوس که مردم نمی دانستند دمکراسی چیست؟!

کارنامه بختیار، شاید پر افتخار ترین کارنامه یک سیاستمدار باشد، از مبارزه علیه فاشیست در اروپا گرفته تا مبارزه با دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری خمینی در پرونده این مرد بزرگ است، درود بر او که نامش همیشه یادآور اسم آزادی و دمکراسی است. 

در این میان، تلاش ابولحسن بنی صدر، انسان را به خنده می اندازد، بنی صدر که سابقه دستبوسی خمینی را در پرونده خود دارد، سعی می کند با چسباندن انگ های متعدد به بختیار، اذهان را از سوال های اساسی درباره خود منحرف کند! اولین سوالی که باید از بنی صدر پرسید این است: 

آقای بنی صدر، چرا با دولت دمکراتیک و مردم سالارانه بختیار، مخالفت کردید و با مبارزه علیه او، دولت بختیار را سرنگون کردید و خمینی را بر سر کار آوردید؟! 


و طناز شیرین سخن، هادی خرسندی چه زیبا درباره شاپور بختیار سروده که:

روزگاری روزگاری داشتيم

بهر خود شهر و دیاری داشتیم


وارث صدجور بیماری شدیم

گرچه دکتر بختیاری داشتیم


او برای ما الفبا مینوشت

ما نظر بر نقش ماری داشتیم


او ز لائیسیته‌اش میگفت و ما

با امام خود قراری داشتیم!

پنجشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۰

آقای جمهوری اسلامی،هم شان قاچاقچی های مواد مخدر شده ای و خانواده خبرنگاران را گروگان می گیری؟! دزدان دریایی سومالی روسفید شده اند!

رژیم اسلامی، رسما رفتار و منش قاچاقچی های مواد مخدر و آدم رباها را پیش گرفته است...!

هر دم از این باغ بری می رسد، و رژیم اسلامی هر روزی یک شاهکار جدید بنا می کند و یک دیگر از مرزهای بی شرمی را پشت سر می گذارد.

اینبار وزارت اطلاعات، خواهر یکی از کارکنان بی بی سی را گروگان گرفته  و  از او به صورت اینترنتی و با چت تصویری بازجویی کرده است.  البته ما از رژیم اسلامی نه توقع مشروعیت داریم و نه توقع رفتار قانونی!

رژیم که در آن فیلمساز جهانی خود را به زندان می اندازند، مانند حکومت جمعی دزد دریایی است، اما این گروگان گیری حتی از دزدان دریایی نیز بر نمی آید.

تصور نمی کنم حتی دزدان دریایی سومالی نیز آنقدر بی شرم باشند که خواهر یک انسان بی گناه را گروگان بگیرند، آنهم در شرایطی که خود فرد متهم هم قانونا هیچ کار خطایی نکرده است.

چنین رفتاری و چنین منشی را تنها می توان در میان قاچاقچیان مواد مخدر دید، این قاچاقچیان مواد مخدر هستند که هنگام معامله های مواد مخدر، اعضا خانواده طرف را گرو می گیرند.

باید به جمهوری اسلامی تبریک گفت که به چنین سطحی رسیده است و خودش را هم شان قاچاقچیان می بیند.

در این میان، نکته ای که توجه همگان را جلب می کند این است که این رژیم با یک خبرنگار بین المللی که در قلب اروپا است و بزرگترین شبکه خبری دنیا از آن حمایت می کند، چنین می کنند، براستی با جوانان گمنام و مظلوم ایرانی در زندان چه می کنند؟! 


پی نوشت: فکر کنم یک چند وقت دیگر خامنه ای ، احمدی نژاد را ترک موتور هوندای 125 سوار کند و با هم بروند کیف قاپی...!! فعلا که تا گروگانگیری ، شان خودشان را پایین آورده اند
نوشته های دیگر امروز و دیروز من: 
/---------/تحریم شبکه  سویفت علیه ایران، فشار کمرشکنی به رژیم اسلامی  است...!


/--------/شاپور بختیار، دمکراسی را به مردم ایران هدیه کرد، افسوس که مردم دیگر دمکراسی نمی خواستند، توسط خمینی مسخ شده بودند...!