جمعه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۱

احترام دنیا را با هزینه گزاف و اجلاس نمی توان خرید!/مقابسه جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و اجلاس سران غیر متعهد در تهران!

برگزاری اجلاس سران در تهران، با بودجه ای برابر با ششصد میلیون دلار، آدمی را به یاد برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در تخت جمشید می اندازد. یادآوری چند نکته در این میان، لازم به نظر می رسد:

-         ششصد میلیون دلار از بودجه کشور ایران، چیزی برابر یک درصد بودجه کشور است، و رقم کلانی است.
-         یادم است برای برگزاری بازیهای آسیایی، رقم کلانی در نظر گرفتند و علی آبادی (معاون وقت رییس جمهور) مسئول آماده سازی تهران و ساخت زیرساخت های لازم بود.
پسر ایشان آنچنان به کثافت کاری و دزدی دست زد که وزارت اطلاعات او را به جرم دریافت ده میلیارد تومان رشوه، دستگیر کرده بود! (منبع) حال باید دید این رقم کلان ششصد میلیون دلاری، چقدرش دزدی شده است!
-         برای برگزاری اجلاس،  پنج روز تهران را تعطیل کرده اند که بنا به گفته اقتصاد دان ها، هر روز تعطیلی تهران، ضرری معادل یک میلیارد دلار بر اقتصاد نحیف ایران دارد!
-         زمان برگزاری اجلاس و ریاست دوره ای ایران بر آن از سالها پیش تصمیم گیری شده بوده است، اگر در این چند سال دولت احمدی نژاد چنین تصمیمی قرار بود گرفته شود، هیچ گاه این ریاست به ایران نمی رسید.
عدم مشروعیت و اعتبار رژیم را زمانی می توان دید که می بینیم سران شرکت کننده در این اجلاس، در حد تعداد انگشتان دست است...!
-         تنها احمقی مانند خامنه ای، حاضر می شود چنین پول کلانی را خرج برگزاری اجلاسی کند، آنهم در حالی که بقیه کشورها حاضر نمی شوند در سطح سران در آن شرکت کنند...!
-         در نیویورک به دلیل وجود سازمان ملل، به کرات شاهد برگزاری اجلاس های مشابه هستیم، آیا دولت آمریکا هر دفعه پنج روز قلب اقتصادی آمریکا را تعطیل می کند؟!
حال به مقایسه و یادآوری جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی می پردازیم.  به یاد بیاوریم که قریب چهل سال قبل، جشن هایی به عنوان جشن های دو هزار و پانصد ساله شاهنشانی، در تخت جمشید برگزار شد.

-         برگزاری آن احلاس نیز هزینه کلانی بر اقتصاد ایران تحمیل کرد، رقم های گفته شده را حدود سیصد تا ششصد میلیون دلار ذکر کرده اند (که البته ارزش دلار در آن زمان، قریب پنج تا هفت برابر الان بوده است).
-         در اجلاس فوق، بیش از شصت و نه کشور مهم دنیا در سطح سران شرکت کردند. به دیگر عبارت، اجلاس موفقی بود و بسیاری از مردم دنیا، آنرا به صورت زنده نگاه کردند و با نام ایران، آشنا شدند.
-         همزمان با برگزاری آن جشن های دو هزار و پانصد ساله، در فاصله بیست کیلومتری آن، مردم روستایی بودند که به نان شب محتاج بودند و سر گرسنه بر زمین می گذاشتند.
-         صد البته که مردم دنیا با نام ایران به دلیل یک ولخرجی آشنا شدند، اما این جشن های 2500 ساله، مصداق بارز «جیب خالی، پز عالی» بود، شاه برای نشان دادن خود، رقم کلانی از بودجه کشور را صرف برگزاری مراسمی کرد تا خودش را به عنوان شاه شاهان، به دنیا معرفی کند! آنهم در حالی که در چند کیلومتری محل برگزاری آن مراسم، مردمی گرسنه شب را به صبح رساندند!
اگر قصد مقایسه این دو اجلاس را داشته باشیم، می توان گفت که جشن دوهزار و پانصد ساله، یک هزینه گزاف بود برای جلب توجه و خرید احترام، که تنها شاه موفق به جلب احترام مردم دنیا شد و سران کشورها در آن شرکت کردند، اما اجلاس سران، یک هزینه گزاف ناموفق بود که علی رغم هزینه بسیار، حتی جلب توجهی نیز نکرد! 

اما قصد من از نوشتن این مطلب، مقایسه این دو نیست، قصدم یادآوری این نکته است که برای نشان دادن فرهنگ و جلال یک کشور و فرهنگ، نیازی نیست صدها میلیون از جیب مردم هزینه شود!

اصولا برگزاری مراسم های اینچنینی، تنها نشان می دهد که آن کشور و سیاستمداران حاکم بر آن، از بلوغ کافی برخوردار نیستند. وقتی می شود همان پول را صرف توسعه مدارس یا بیمارستان ها کرد، چرا باید چنین اجلاس هایی برگزار شود؟!

سیاستمداران چنین کشورهایی، تنها تلاش می کنند احترام دنیا را بخرند! در حالی که احترام خریدنی نیست! مردم ژاپن را ببیند، کجا دیده اید چنین هزینه هایی بر دولت تحمیل کند؟! دنیا به ژاپن و فرهنگ ژاپن احترام می گذارد، چون هم مردم کشور در رفاه به سر می برند و هم آنقدر پول دارند که هر جا نیاز به کمک باشد، از زلزله گرفته تا ساخت مدرسه و موزه، این ژاپنی ها هستند که با کمک های مالی خود، قدم پیش می گذارند!

خامنه ای اگر صد برابر این چند میلیارد دلار نیز برای برگزاری این اجلاس هزینه کند، باز اولین چیزی که مردم دنیا به یاد می آورند، بیرون پاشیدن خون از دهان ندا آقا سلطان است، اولین چیزی که از ایران به یاد می آورند، دستگیری اعضای سپاه در سوریه است...!

وقتی مردم دنیا به سیاستمدارن احترام می گذارند که ببیند آنها اول از همه به مردم کشور خود احترام می گذارند، با دیگر دیکتاتورها هم پیاله نمی شوند، مردم کشورشان در رفاه هستند و الی آخر!

احترام را نمی شود خرید، محترم بودن، مقامی است که با تلاش می توان به آن مقام دست یافت.

این نوشته دیگر امروز مرا نیز بخوانید: 



۱۹ نظر:

  1. لینک بالاترین

    https://balatarin.com/permlink/2012/8/31/3133051

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تفاوت کمی بین ممدرضا شاه و حاجی سید علی هست جشن شاهنشاهی از این جشن سید علی هم مسخره تر بود شاه نگون بخت مشتی شاه بدبخت تر از خودش را جمع کرده بود و سیدعلی مشتی پا برهنه تر از خودش شاه دچار توهم بود و سید علی خان هم از او بدتر شاه از خوش لیست خوش میامد و امام مسلمین هم دست کمی از او ندارد و صد ها شباهت دیگه این وسط ملت بدبخت هست که سرتوشتش دست این ها افتاده

      حذف
    2. توجه: امامان شیعه همگی زنا زاده اندشنبه, شهریور ۱۱, ۱۳۹۱ ۵:۱۸:۰۰ قبل‌ازظهر

      80 درصد مسلمانان جهان سنی اند. طبق شریعت سنی امامان شیعه زنا زاده اند. زیرا در مذهب سنی صیغه و متعه معادل زناست. امامان شیعه همگی بجز چند امام ازدواج نمی کرده اند و کنیز باز بوده و فرزندانشان کنیز زاده اند لذا سنی ها آنها را زنا زاده میدانند.

      حذف
    3. حدیث از حضرت زهرا الگوی زنان شیعه:

      تن زن عورت است.

      حضرت زهرا خودش را آلت تناسلی و عورت و کس می دانسته!

      خاک بر سر پیروانش

      حذف
  2. ولی من حاضر بودم از پول زن و بچه ام به دولت بدهم تا این جشن 2500 ساله را برگذار کنند برای سربلندی نام ایران و هویت ایران ! همین جشن 2500 ساله ایی که احمقانه قیاس مع الفارغ با اجلاس سران می کنی که نام و احترام ایران را پر آوازه کرد و فرهنگ با شکوه ایرانی را به رخ ایرانیان کشید در ضمن هزینه ایی که در این جشن ها شد چندین برابر به دلیل سرازیر شدن صنعت توریسم بواسطه تبلیغ نام ایران بواسطه همین جشن ها جبران شد من احساس می کنم شما خانواده ایی چپی و کمونیستی داشته اید که اینچنین شتسشوی مغزی شده اید این لینک شما بیشتر از روی کینه و نفرت تو از سلطنت طبان است نه حقیقت همین شما ها با این تفکرات کوته بینانه بودید که مردم را تحریک کردید و شورش 57 را بوجودآوردید حالا بنوشید از عملکردتان نابود باد دشمن ایران و ایرانی زنده باد فرهنگ با شکوه باستان ایران

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اسپرم الهی عزیز لطفا خفه شو

      حذف
    2. ما هر چی بدبختی می کشیم از این خاندان دزد پهلویه
      محمد رضا پهلوی اگه بفکر فرهنگ با شکوه باستان ایران بود بحرین رو دو دستی تقدیم اعراب نمیکرد
      پس لطفا شما پهلوی طلبها خفه شید

      حذف
  3. احمق اسهال طلب برو خایه های خاتمی رو بلیس شاه با واگذار کردن بحرین وگرفتن امتیازات فراوان ایران رو عضو اپک کرد در ضمن شاه با جدایی بحرین مخالفت کرد و به شرط برگذاری رفراندوم و خواست مردم بحرین عمل کرد وقتی مردم یک منطقه بخوان جدا بشن هیچ کار دیگه ایی نمیشه کرد مگر آنکه مردم آنجا را به خاک و خون بکشی که شاه هم آدم کش نبود با کدوم قدرت نظامی هم میشد در برابر انگلیس مقاومت کرد ؟! حتما با یکی مثل تو که مادرش خودشو به اخوندها واگذر می کرد و تو رو پس انداخت در برابر ابر قدرت های جهانی می جنگیدیم آره ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. « شاه با واگذار کردن بحرین وگرفتن امتیازات فراوان ایران رو عضو اپک کرد »!!!!!!!!!!!!
      یعنی خاک تو اون سرت با این جواب دادنت
      یعنی بخشی از خاکمون رو دادیم تا عضو یه سازمان بشیم
      بازم خاک تو اون سرت
      خاک تو اون سرت

      حذف
    2. « با کدوم قدرت نظامی هم میشد در برابر انگلیس مقاومت کرد »
      راست میگی اگه درگیری میشد مثل باباش سه ساعته ایران رو تسلیم میکرد
      کلا بزدلی و بی غیرتی تو این خاندان ارثیه
      بحرین رو داد تا تاج و تختش حفظ بشه
      شما پهلوی طلبها از مجاهدین هم خائن ترو حالبهم زن ترید

      حذف
  4. گمنامیان به جمع روش ان فکر ها خوش آمدی ! یه لحظه فکر کردم اومدم توی سایت جمهوری اسلامی ! تو هم که تبلیغات دروغ صدا و سیما رو بلغور می کنی از تو بعید بود کدوم حلبی آباد کدوم گرسنگی ؟!! روستا یی ها با اصلاحات ارضی و واگذار کردن زمین از چنگ خان ها به مردم عاشق شاه بودند الان هم هستند از او خدابیامرز به نیکی یاد می کنند من خودم در شیراز و فارش زندکی می کنم بعد از جشن های 2500 ساله بود که شیراز آباد شد و صنعت توریسم رونق گرفت مردم آن منطقه تا الان استقبال می کنند از جشن های 2500 کدوم شیرازی رو دیدی مخالفت کنه که تو این وسط کاسه داغ تر ازآش شدی ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما در رویا زندگی می کنید،


      زمان شاه روستایی گرسنه بسیار بوده است

      حذف
    2. دوستان،

      کار بد، از جانب هر کسی که باشد زشت و نازیبا است!

      نمی شود گفت کار رژیم کار خوبی بوده و کار مشابه شاه، کار بدی بوده است.

      حذف
  5. نه جناب گمنامیان من در رویا زندگی نمی کنم پدربزرگ من در یکی از روستای های استان فارس بود که شاه در برابر ظلم خان ها به روستائئیان در اصلاحات ارضی و انقلاب سفید شاه و مردم از روستایئان حمایت کرد و به لطف شاه پدر بزرگم صاحب زمین شد ! و پدرم مغازه داری بود در شیراز که به لطف جشن های 2500 ساله و رونق گرفتن توریست و کسب و کار در شیراز به مالی دست یافت میبینی که یک روستایی زاده در زمان شاه اینچننین به رفاه رسید ما زندگی خود را مدیون لطف شاه هستیم از 98 درصد مردم بیسواد و بیماری که در زمان قاجار خاندان پهلوی تحویل گرفتند در عرض 50 سال اینچنین مملکت را پیشرفت و شکوه رساندند شاهکار بود شما از سلطنت طلب ها کینه دارید لطفا حقایق را وارونه با کمک تبلیغات جمهوری اسلامی به خورد ملت ندهید که در مستندی بر علیه جشن های 2500 ساله می گفت حلبی آباد بعیده از شما که از ادبیات جمهوری اسلامی استفاده کنید برید از اکثر روستائیان بپرسید نظرتون در مورد شاه چی بود ببین چی به شما میگه؟! بسیاری از روستایان در طرح اصلاحات ارضی دارای ثروت و زمین شدند بیکاری در آنزمان نداشتیم هر روستایی با رفتن به شهر صاحب شغل میشد تحصیل کرده بیکار نداشتیم در آن موقع

    پاسخحذف
  6. آخه الاغ احمق ریدم به قبر هر چی کمونیسته که اینطوری ریده به مغزت جشن های 2500 ساله به نفع اقتصاد ایران تمام شد صنعت توریسم را در ایران رونق بخشید بعد از جشن های 2500 ساله بود که خارجی ها برای بازدید از ایران سرازیر شدند و صنعت توریسم شکل گرفت برای نام ایران آبرو واحترام خرید کافی بود پاسپورت ایرانیتو نشون خارجی ها بدی اونقت میدید چه نظری بهت داشتن همه خارجی ها در زمان شاه به ایرانی ها احترام می ذاشتند یه مشت آدم حسود عقده ایی دشمن شاه بودند خلایق هر چه لایق حالا خوب بخورید از این انقلابتون احمق ها در زمان اعراب مردم به شاه یزدگرد پشت کردند عرب ها گاییدنمون سال 57 هم مردم به شاهشون پشت کردند آخند ها گاییدنمون کی میخواید سرعقل بیاد شما نفهم ها همین جمهوری اسلامی از سرتون هم زیادیه مردمی که شعور نداشته باشند نقهمند چه شاه میهن پرستی داشتند که مملکتشون خدمت کرد همون بهتر زیر دست آخوند ها گرفتار باشند شاش محمد رضا پهلوی شرف داشت به کمونیست ها مجاهدین جبه ملی و ملی گرا ها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. « آخه الاغ احمق ریدم به قبر هر چی کمونیست »
      ادبیات یک سلطنت طلب

      حذف
    2. برو بمیر بابا با این تحلیل سطحی و احمقانت

      حذف
  7. کیر گوهی عفیر و شمقدر در کس فاطمه الزهرا (ع) بنت رسول الله (ص)

    عفیر: الله عرعر الله عرعر

    کیر سندرپیتی و کنا در کس ننه هرچی وزارت اطلاعاتی و بسیجی و سپاهی

    پاسخحذف
  8. اگر جشنهاي 2500 ساله به ضرر اقتصاد بود چطور در تمام 37 سال حكومت محمد رضا شاه دلار در حدود 7 تومان باقي ماند و ما توي كشورمان كارگر عمله ي خارجي داشتيم تازه شاه يك بار اين كار رو انجام داد كه تاثير مثتي هم داشت ولي اينا هرسال در مصادفت با تورم كاملا بالا در ايران كلي پول خرج مراسمهاي بيفايده اي مانند:(اجلاس كشورهاي اسلامي جشنهاي 22بهمن جشنهاي نيمه شعبان عاشورا و تاسوا عيد مبعث فرستادن زري به نجف و كربلا دادن وام بلا عوض به سوريه و فلسطين و لبنان ستاد 15 خرداد مسابقه هاي قرآني بيداري اسلامي شناخت اعمه وهزاران خرج بيهوده ديگر به استسناي اختلاصها ميكنند) و در آخر اينكه حداقل در زمان شاه مردم گوشت و مرغ ميتوانستند بخرند

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.