سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱

مقاله دکتر سروش بر «ضد آزادی بیان»، یادآور نقش ایشان در بستن دانشگاه است!/ شرمی از مظلمه خون سیاووشش باد!

دکتر سروش، در انتقاد از فتوای قتل شاهین نجفی و همینطور توهین به مقدستات اسلامی، نوشته ای را منتشر کرده اند.

در عجبم که آقای دکتر سروش، به قربانیان اقدامات شوم مراجع تقلید، اینچنین حمله می کند و آنها را همرده مراجع تقلید و دیگر تروریست های اسلامی می داند. این رفتار، یادآور وقتی است که پلیس ایران، تجاوز دسته جعی به زن شوهردار (آنهم در مقابل چشم شوهرش)، ناشی از بدحجابی آن زن می دانست...! (منبع)

در این نوشته، آقای دکتر سروش به شکل عجیبی تلاش دارند حرمت آزادی بیان را بشکنند و آنرا محدود کنند. شگفتا، هنوز حافظه نسل جوان از خیانت امثال ایشان در بستن دانشگاه پاک نشده است که ایشان از مقام آکادمیک خود، برای ضربه زدن به آینده ایران، سو استفاده  می کنند.این رفتار دکتر سروش، یادآور نقش ایشان در ماجرای انقلاب فرهنگی و بستن دانشگاه های ایران در ابتدای انقلاب است...! 


در این نوشته کوتاه، نکات مهم آن مقاله (در رنگ خاکستری) نقل گردیده و به آنها پاسخ درخور ارایه گردیده است. 

"از یک سؤ فقیهان رسمی جمهوری" کافر" پرور ایران در صدور حکم ارتداد با یکدیکر مسابقه گذاشته اندواز سو‌ی دیگر منکران در خوار داشت نام پاکان و پیامبران و ناسزا گفتن به آنان ، گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند. صف آرایئ حیرت انگیزی است."

آقای دکتر سروش،
شروع بدبختی جامعه ما، همین دروغ شما است!!
محمد و علی و نقی و تقی کشورم را به خرابه تبدیل کرده اند، بر اساس آموزه های آنها، جوانان را به بالای دار می برند یا در وسط خیابان هدف گلوله قرار می گیرند، کشورم خرابه شده است، چطور توقع دارید ما آنها را «پاکان» بدانیم؟!

شاید برای شما، اشخاص یاد شده، «پاک» محسوب شوند، اما برای ما چنین نیست. ما سر خود را در برف فرو نمی بریم و می بینیم که دستور کتک زدن زنان (سوره 34 نسا) از یک انسان پاک صادر نمی شود!

افکار «پیامبر و پاکان» شما، آنقدر احمقانه است که وقتی من آنها را نقد می کنم، نقد من خود به خود تبدیل به ناسزا می شود! 

وقتی بگویم پیامبر اسلام با عایشه نه ساله رابطه جنسی برقرار کرده و این کار بچه بازی است، تنها یک واقعیت را گفته ام. حال شما آنرا ناسزا بخوان، اما این یک واقعیت است.

"فقیهان به عمد و اصرار میکوشند تا نشان دهند که اگر بیش از این قدرت یابند ، سری را بر گردن مرتدی و جانی را در کالبد کافری به جا نخواهند نهاد."

آقای دکتر سروش،
مغلطه نفرمایید. این رفتار شما اخلاقی و صحیح نیست. وقتی من روشنفکران دینی را ماله کش می خوانم، به دلیل همین رفتارهای غیر اخلاقی است.

فقیهان به عمد چنین نمی کنند، آنها بر اساس فقه اسلامی، قران و سنت پیامبر این فتواها و قوانین را استخراج می کنند. چند صد سال است که فقیهان بر اساس دستورات محمد چنین کرده اند، باز نیز چنین خواهند کرد.


اگر شما به پیامبر اسلام اعتقاد داری و آنها را «پاک» می دانی، باید دستورات آنها را نیز بپذیری و چشم بسته بپذیری که آنها حرف و سخن صحیح را گفته اند.


اگر فلان فقیه و مرجع تقلید، دستور غلطی را بر اساس آموزه های اسلام می دهد، شما نمی توانی یقه آن فقیه را بگیری و او را متهم کنی. شما اگر انتقادی به چنین رفتار غلطی داری، باید یقه محمد را بگیری که چنین روش غلط و زشتی را بنا نهاده است. 

" کافر کیشان نیز به صد زبان با هم میهنان خود می‌گویند که اگر از چنبر استبداد بجهند، بی‌ تردید و بی‌ دریغ ،آزادی بدست آمده را صرف تمسخر و تخفیف آموزگاران دین و آموزه‌های آنان خواهند کرد و پیش از آن که به صنعت و اقتصاد و سیاست برسند ، به حساب دینداران خواهند رسید و با آنان و عقاید‌شان تصفیه حساب خواهند کرد و ناظران به درستی‌ در یافته اند که آینده را نه به دست فقیهان کافرخوار میتوانند بسپارند و نه به دست کافران مسلمان خوار که رویه های زشت یک سکه منحوس اند: اسلام کشی یا کفر کشی."

آقای دکتر سروش، انگ چسباندن کار زشتی است...!
چرا نوشته اید «کافران به حساب دینداران خواهند رسید»؟! این یک دروغ است. به حساب کسی رسیدن معنای مشخصی دارد، یعنی آزار و کشتن او.

به عنوان یک کافر، کسی که در نقد دین و خرافه های دینی از فعالیترین بوده ام، صحبت های شما را تنها یک تهمت دروغ و اتهام بی پایه می دانم.

هیچ فرد خردگرا و روشنفکری را نخواهید یافت که بگوید اگر قدرت را به دست بگیرم، به حساب دینداران خواهم رسید و مثلا آنها را خواهم کشت.

همیشه خردگرایان، بر حقوق بشر تکیه کرده اند و اصل آزادی عقیده دینداران را به رسمیت شناخته ایم. یکجا به ما نشان دهید که یک فرد خردگرا گفته باشد اگر قدرت را بدست گیرم، مثلا مسلمانان را می کشیم؟!

آقای دکتر سروش، نقد یک عقیده با توهین به شخص تفاوت دارد! شما هنوز این نکته را در نیافته اید؟! شگفتا!

خرافه  یک ویروس است، یک بیماری است. ما با ویروس مقابله می کنیم، از هر سلاحی (طنز و شعر و موسیقی و ...) نیز بهره خواهین گرفت. اما ما با فرد قربانی که  تحت تاثیر این خرافه ها است، مشکلی نداریم. از او متنفر نیستیم، در صدد آزار شخص او نیز بر نمی آییم.

"رفتار پاره یی از منکران غربت گزیده ایرانی‌، اما، نشان میدهد که نه تنها دماغ دیالوگ ندارند و شیوه نقد راستین را نیاموخته اند ، بلکه در بی‌ خبری و عقب ماندگی از قافله تاریخ وعقلانیت ، فقط زبان طعن و تمسخر‌شان با ز و دراز است و به جای آنکه از در دوستی وآشتی درآیندو دل اهل ایمان را به دست آورند و همدلانه ، کجی‌های اندیشه آنان را به غربال نقد و منطق بپالایند وبه دیالوگی متقارن روی خوش نشان دهند و خودرا آماده شنیدن نقد و نظر کنند ، به شنعت زدن و خبث گفتن رو می‌‌آورند و از لذت موهوم آن بشاشت می‌‌اندوزند."

آقای دکتر سروش،
اگر شما غرب را مثال می زنید، باید بدانید که در همان غرب که شما می گویید، بیشمار فیلم و سریال و کارتون ساخته شده و در جامعه تکثیر گردیده است.


هیچگاه نیز هیچ روشنفکران و فیلسوفان غربی، یقه خود را چون شما پاره نکرده اند که مثلا کلیسا را نباید نقد کرد! 

صد البته که روشنفکران ایرانی، کم کاری کرده اند و باید بیشتر به نقد علمی  اسلام بپردازند. اما این نکته، به شما این حق را نمی دهد که بگویید چرا برخی به سلاح طنز متوسل شده اند.

یکی از نکات مثبت فرهنگ ایرانی این است که  جامعه با هر اتنفاق میمون و نامیمونی، بساط خنده و جوک برپا می سازد. خواه فرستادن ماهواره به فضا باشد و خواه مراسم ارتحال خمینی! جامعه ایرانی تنها جامعه دنیا است که برای مصیتبی چون دار زدن جوانان هم جوک می سازد.

با توجه به نکته فوق، مشخص و واضح است که خرافه ای چون اسلام و نقی (که شما آنها را پاکان می خوانید!)، بهترین وسیله برای تفریح جوانان شوند و ذوق طنز ایرانی وارد عمل شود.

هیچ شکی نیست که چنین عملی، خجسته است ونتیجه مثبتی معادل نقد علمی دین در پی دارد. به عنوان مثال جوک های همین کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان، در بسیاری از مجالس نقل محفل است وسیله شادی مردم! 

"نقد علمی‌ البته صورت و سیرت دیگر دارد. و کورچشمی بسیار می‌خواهد که آدمی‌ تفاوت میان نقد موقر و طعن موذی را در نیابد ."

آقای دکتر سروش،

شما که مبتلا به کور چشمی نیستی، به من بفرمایید که ایا این جمله زیر، «نقد موقر» است یا «طعن موذی»؟!

این جمله: «پیامبر اسلام با عایشه نه ساله رابطه جنسی برقرار کرده است، این کار مصداق بارز بچه بازی و پدوفیل است و یکی از کثیف ترین کارهای ممکن است.» (منبع)

دعوا و استدلال شما، مصداق بارز این شعر است که:
آینه چون نقش تو بنمود راست /  خود شکن، آیینه شکستن خطاست!

ایراد از منتقدین دین اسلام نیست، ایراد از اصل اسلام و وحشی گری موجود در این دین است.   

"شریعتی هم چندان از نفاق دینی و تزویر روحانی سخن گفت که دین فروشان برآشوفتند و برای فروکوفتنش با شکنجه گران سلطنتی هم داستان شدند."

آقای دکتر، شریعتی خود اصل تزویر و دروغ بود. در اینجا به صورت مستند نشان داده ام که چگونه شریعتی، بنیانگذار رژیم ولایت فقیه شده است: 


اینکه شریعتی یا شما با بخشی از آخوندها مشکل داشته، از او قهرمان نمی سازد، باعث نمی شود که ما به صورت پیش فرض، حرف های شما را صحیح بدانیم، چه آنکه تروریست های مجاهدین خلق نیز با بسیاری از آخوندها مشکل داشته و دارند و آزار دیده اند.

آقای دکتر سروش، لطفا نام فیلسوفان غربی را مسلسل وار بر زبان نیاورید، تصور نفرمایید که وجود اسم چند فیلسوف غربی در نوشته شما، شما را محق خواهد کرد، چه آنکه آوردن اسم آنها در این مقاله «ضد آزادی»، مصداق بارز سو استفاده است!


 کدام یک از فیلسوفان یاد شده، داشتن زبان طنز درباره خرافات دینی را محکوم کرده اند که شما در این مقاله «ضد آزادی»، تلاش دارید از اعتبار آنها بهره گیرید. 

"روی سخن با کسانیست که جرعه صحبت را به حرمت نمی نوشند و شرط ادب را در محضر خرد نگه نمی دارند و دین ورزان را به تازیانه تحقیر می رانند و دامن بزرگان دین را به لکه اهانت می آلایند."

آقای دکتر سروش،شرط ادب چیست؟! آیا نقد بچه بازی و برده داری، بی ادبی محسوب می شود!؟

شما دچار تناقض هستید، شما از طرفی یک بچه باز و برده دار (پیامبر اسلام) را بزرگان دین و پاکان می خوانید، از طرف دیگر دم از آزادی بیان می زنید!

"مغالطه مهلکی که ذهن و ضمیر این طاعنان را تسخیر کرده این است که هرچه "آزاد است رواست." به قوت باید گفت که این سخن سخت نارواست."

آقای دکتر سروش، آزادی بیان شرط و بند بر نمی تابد. دقیقا درست متوجه شده اید، گفتن همه حرفی آزاد است، مگر اینکه حقوق انسانی را ضایع کند و یا حریم خصوصی کسی را آشکار سازد.

دیدگاه شما از آزادی بیان، دیدگاه سطحی است، افسوس که درک شما از آزادی بیان، در حد درک خمینی از آزادی است...!

چند روز پیش نوشته بودم: 

آقای دکتر سروش ادامه داده اند:
" تمسخر کردن و نام بزرگان را بزشتی بردن ، رذیلت است ولو آزادانه انجام شود. "

آقای دکتر سروش، شما پیامبر و ائمه را بزرگ می دانید و نقد (بخوانش تمسخر) آنها را رذیلانه می دانید.

چه کسی به شما حق داده که ائمه را «بزرگ» بدانید؟! این صفت بزرگی از کجا آمده است؟! چون شما به آنها اعتقاد دارید، آنها بزرگ محسوب می شوند!؟ لابد چون شما خیلی منحصر به فرد و خاص هستید، افراد مورد احترام شما نیز «بزرگ» محسوب می شوند.


تنها یک سوال دارم، چرا طرفداران حزب نازی حق نداشته باشند هیتلر را بزرگ بدانند و بعد بگویند مسخره کردن او، عملی رذیلانه است؟!

دلیل آن مشخص است، شما دینداران، توان پاسخگویی به نقد را ندارید، لذا در صدد آن بر می آیید که هر نقدی را توهین به بزرگان بدانید و از زیر بار مسولیت پاسخ گویی، شانه خالی کنید. 

"من نمی‌دانم اگر فردا و پس فردا رعدی بخروشد و برقی بدرخشد و راه بازگشت آوارگان به وطن هموار شود ، این ناسزا گویان چگونه میتوانند بی‌ خفّت و بی‌ خجلت ، چشم در چشم مردان و زنان و دختران و پسران بی‌ شماری بدوزند که عقدشان را در محضر قرآن بسته اند و به آیین محمدی بر یکدگر حلال شده اند وباذن خدا ازیکدیگرکام گرفته اند ، فرزندانشان را محمد و فاطمه نام نهاده اند و الگوی مروّت و شجاعت را در علی‌ دیده اند ؟ نام محمد را بی‌ صلوات بر زبان نمی‌‌آورند و قرآن را بی‌ بوسیدن به دست نمیگیرند و آب خنک را بی‌ یاد تشنگی حسین نمی‌‌نوشند و غبار تربتش را بر دیدگان میسایند ."

آقای دکتر سروش، هستند کسانی که هنوز، به هیتلر و چنگیز احترام بسیار می گذارند. آیا من باید بابت نقد عقاید هیتلر، از آنها خجالت بکشم؟!

آیا این گفته معروف را نشنیده اید که اعتقاد تعداد زیادی انسان به یک عقیده احمقانه، آن عقیده را با اعتبار و عاقلانه نمی سازد؟!

ضمنا، از جهت اطلاع آقای دکتر سروش بگویم که به مدد سی سال جنایت رژیم اسلامی، مردم خوب اسلام را شناخته اند و در همین خفقان کنونی، تعداد انسان های خردگرا در داخل ایران، بسیار زیاد است. اگر فردا در داخل ایران محیط آزادی شکل بگیرد، مطمین باشید با واگو کردن جنایات رژیم اسلامی و واقعیت های اسلام، تعداد آنها بسیار بیشتر از دینداران خواهد شد.

در پایان اینکه اگر کسی قرار باشد خجالت بکشد، باید معتقدین به اجرای قوانین اسلام خجالت بکشند که حاصل این دین، چنین فاجعه ای شده است، زندگی جوانان ایران به نابودی رفته و کشور خرابه شده است...!!

"با طاعنان دین گریزمی‌گویم : اگر در پی‌ برکندن بیخ اسلامید ، آب در هاون می‌کوبید و جهد بی‌ توفیق می‌کنید. هم خدای مسلمانان ( به شهادت قرآن ) وعده تثبیت این دین را در زمین داده است،،لیظهره علی الدین کله، و هم ( به شهادت تاریخ ) این شجره طیبه محمدی در فزونی و تناوری بوده است و از آمد و رفت کلاغان ، شاخ و برگش نفرسوده است .به قول جلال الدین بلخی : "مصطفا را وعده کرد الطاف حق.........او بخفت و بخت و اقبالش نخفت “. در افتادن با تمدنی چنین ستبر و سترگ نه کاری است خرد. ."

آقای دکتر سروش، ما را به وعده خدای شما کاری نیست! آن خدایی که در ازا کشتن دیگر انسان ها، وعده هفتاد و دو دختر باکره به پیروانش می دهد، هم خودش و هم وعده اش، بی ارزش است.
اما آقای دکتر سروش باید بداند که بیخ اسلام را اجرای قوانین اسلامی و در ویترین قرار دادن آن، از بین برد.

زمانی که در سال 2012، هنوز دینداران در پی اجرای قوانین سنگسار و برده داری و بچه بازی هستند، طبیعی است که بیخ آن کنده می شود...! 

"اگر استبداد دینی ایران را نشانه رفته اید ، نشانه گیری تان خطاست . دل مردم را به دست آورید تا در مبارزه با استبداد همدست شما شوند.زخم زبان زدن و دل مؤمنان را آزردن از خرد سیاسی به دور است و راهی‌ بدهی نمی‌برد."

ما برای مبارزه با استبداد دینی، اولین کاری که می کنیم، ریشه آن دین را می زنیم، چون اگر این رژیم نیز سرنگون شود، اما دین نقد نشده باشد، باز استبداد دینی به شکل دیگری خود را نشان خواهد داد!!

این رژیم سرنگون می شود و در صورت نقد نشدن دین، گروه دیگری از ملاها، قدرت را به دست خواهند گرفت!

مگر دیوانه هستیم که خامنه ای را سرنگون کنیم و کدیور را به جای او بنشانیم؟!


/--------/چرا بر عکس مسیحیت؛ امکان (اصلاحات پروتستانی) و رفرم در اسلام وجود ندارد؟!


۶۶ نظر:

  1. به قول افسانه عزیز، این بود این همه سروش سروش می کردند :)...
    ممنون گمنامیان عزیز
    شفاعت امام به ماله کشان دینی نمی رسد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سروش عصاره پهن است . سروش مغزش پراز پهن است . پیچاره به ما که اندیشمندامان باید گمنام باشند و پهنی مثل سروش ادعای معطر بودن کند.

      سروش کس کش اگر ما خطبه محمد بچه باز ازدواج میکنیم بدلیل قانون وحشیانه حاکم است وگرنه من برای حتی خوابیدن و خواهر و مادر تو هم هیچ احتیاجی به خطبه اسلامی ندارم و براحتی آلتم تقدیم آنها میکنم. باور ندارید امتحان کنید.

      حذف
    2. مادر تو و گمنامیان رو گاییدم . چرا به مقدسات توهین میکنید؟

      حذف
    3. ریدم به اون مقدساتت

      حذف
    4. مرگ بر الله
      مرگ بر محمد
      مرگ بر اسلام
      مرگ بر آخوندها (بلند)

      «مسلمانان سابق»

      این شعار را تکثیر کنیم

      حذف
  2. گمنامیان جان،
    لینکش در بالاترین
    http://balatarin.com/permlink/2012/6/5/3047137

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا بالاترین لیاقت لینکهای گمنامیان را دارد ؟
      اگر دارد چرا از او عذز خواهی نمیکند؟

      اگر ندارد چرا لینکهای او مزین بالاترین است ؟

      حذف
    2. آیا شما کرم دارید؟ لینک می‌کنید بعد می پرسید آیا؟

      حذف
    3. کرم مادرت بود که تو انگل رو زایید.

      من که لینک نکردم. منظور من این هست که بالاترین در حالیکه خودش گمنایان آزار و اذیت کرد داره از لینک های گمنایان سوئاستفده و کسب درآمد میکنه.

      حالا فهمیدی انگل

      حذف
  3. وقتی بالاکون 17 (amirreader)برای دستگیری یک هنرپیشه همجنسگرا فیلم های سکسی موضوع داغ میزنه !!!! خوب لابد خیلی دوستش داشته ....
    اینم مدرکش

    http://s4181.sharepic.me/?v=N6cLr.png

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. amirreader بچه کونی و بالاکون

      خودتو جر دادی برای خبر دستگیری او مرتیکه کونی قاتل

      بچه کونی حالا بگو عکساش رو ازکجا داشتی . اونم از تو عکس داره وقتی جفتی تو فیلم پورنو کون میدادین ؟؟؟؟؟

      حذف
  4. امام نقی و آقاش تقی از پاکان هستند جناب گمنامیان! نداشتیما! حالا توهین به مقدسات می‌کنی
    امام نقی از پاکان هستند و همیشه پای کان آماده جماع کلبی

    پاسخحذف
  5. خودش که میگه خون به دل شده است.

    "و اگر برای تشفی خاطر چنین می‌کنید ، وجدان شرمگین اخلاق نمیپسندد که دل دیگران را خون کنید تا دل خودتان خوش شود."

    خبر خوبی بود.

    پاسخحذف
  6. درود بر شما که پاسخ دندان شکن به این به اصطلاح فیلسوف اسلام التقاطی دادید!!!

    پاسخحذف
  7. آقای گمنامیان

    شما خبرنگار بوده اید یا در دولت ایران پستی داشته اید؟ چرا شما را اذیت میکردند در ایران/؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آخر به تو چه ، گمنامیان هرکی هست . مهم این است که چه میگوید

      حذف
    2. من فقط یک سوال کردم آقای گمنامیان ، خوب بود جواب میدادید. یکی از دوستان میگقت گمنامیان یکی از معاون های وزیر کشور بوده ، من فکر نمیکنم. میخواستم از خودشون بپرسم

      حذف
    3. تو عضه نخور. هروفت گمنامیان سایت تخیلی اشتراک لینک رو راه انداخت جواب سوال تو رو هم میده.

      از وقتی که معروف شده دیدی که دیگه گامنت هواداران رو جواب نمیده

      حذف
    4. جواب نمیده مگه شهر هرته. داره حتما خون شهدا رو پایمال میکنه. دستش بنده.

      حذف
  8. بسیجی مخلص (بسیج لشکر مخلص خداست)سه‌شنبه, خرداد ۱۶, ۱۳۹۱ ۷:۰۵:۰۰ بعدازظهر

    بسیجی بنده خاص الهی است

    بسیجی در حقیقت یک سپاهی است

    بسیجی گلشن دین را گلاب است

    بسیجی آرمان شیخ و شاب است

    بسیجی پاک از هرنقص و عیب است

    بسیجی صاف از هر شک و ریب است

    بسیجی را توقع نیست در کار

    بسیجی نه تشریفات می خواهد نه دستار

    بسیجی بنده شایسته اوست

    بسیجی سر به سر وابسته اوست

    بسیجی دل به این عالم ندارد

    دلش را بر خدای خود سپارد

    بسیجی سنگرش سجاده اوست

    وصالش در شراب باده اوست

    بسیجی مخلص دین مبین است

    بسیجی پیرو مولای دین است

    بسیجی فانی اندر انقلاب است

    بسیجی حامی اسلام ناب است

    بسیجی نی به فکر ملک ومال است

    نه اندر غصه اهل وعیال است

    بسیجی شعله ائی از نار عشق است

    بسیجی سنبل گلزار عشق است

    نه دل بسته به این دنیای فانی

    نه غمناک است از بهر زندگانی

    خدایا حق پیغمبر وآلش

    بسیجی را نگهدار از زوالش

    بسیجی آرزوی مومنین است

    بسیجی نور چشمان امین است

    گمنامیان به شما ۱۰ روز مهلت میدهم که راه خدا را پیشه کنید!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی از عادات بد امام نقی این بود که وقتی او را تهدید می کردند، دشداشه مبارک را بالا می زد و آلت تناسلی مبارکشان را حواله ملت می کردند....!!

      پی نوشت:
      یادت باشد که من یک نقوی هستم!!

      حذف
    2. خفش کن بسیجی مخلص . مخلس یعنی بی مخ.
      من خودم تو محل قدیمون بچه کونی های محل که همشون تو مسجد زیر کیر پیشنماز بودند نشون میکردم . با مادرشون میخوابیدم. یادمه یک مادر بسیجی بود که فکر میکرد بچه اش جبهه است. مثل مادرت خودت. سینه های کنده ای داشت. میرفتم ظهرا خونش آنچنان میکردم که کسش فوران آب میزد بیرون . بعدش میکردم تو حلقش میکفت خدا از من راضی که یک جوان رو راضی میکنم . من هم محکمتر میکردم به طوری که مثل مادرت چشماش خون میشود و نمتونست نفس بکشه

      این طور شد که مادرت خوشنود بود وقتی تو بسیجی بودی. تو در مسجد کونت میگذاشتتد منم تو خونه تو حلق مادرت . بابات هم شهید بود اون دنیا منتظر بود که کونش بزارن. خلاصه خدمتی که بسیجی ها به این ملت کردن خیلی بزرگ بود.

      حذف
  9. واقعا متن جالبی بود این آقای سروش خودش هم نمیدونه چی میگه. میگه به بزرگان توهین نشه بعد میلیونها نفر ایرانی بی دین رو کلاغ و آواره خطاب میکنه. حتما یکی تو این همه آدم هنوز به اون درجه والایی نرسیده که کمی بهش احترام بزارن. حضرت خدا هم که قربونش بره این دینو تو زمین همچین تثبیت کرده که نقی با تقی اشتباه میشه. مطمئن باشید همینطور که گفتن همین فردا یا پس فردا یا پسون فردا یه رعد و برقی بزنه کله تاس خرافه چنان بدرخشه که جناب سروش از کلاه گیس دیگه ای برای توجیه جهالت استفاده کنه.
    راستی دین دکتر می خواد چیکار؟ بهتر نیست بگیم سروش بزرگ یا سروش پاکان یا شایدم سروش پاکار

    علی

    پاسخحذف
  10. انکار نمی کنم که توان بیش از ٣ پاراگراف خواندن این زیاده گوویی آخوندی را در خود نیافتم.اگر دین و اندیشه های آقای سروش و سروران پیشێنش در عرصه اندیشه می ماند و به میدان عمل و حکومت و پراتیک سیاسی نمی آمد،می شد با ایشان گفتگویی متمدنانه در مورد باور و دانش،ایمان و علم داشت.اما ایشان یکی از همانهایی هستند که صدها هزار دانشجوی ایرانی را به مدت چندین سال به خانه هایشان فرستاد و اغلب این "مظلومین"برای احقاق حق خویش راهی جز مبارزه رو در رو با رژیم و یا افسردگی روحی و نهایتا طعمه دستگاه قرون وسطایی مورد حمایت آقای سروش شدن نیافتند.اقای سروش در وسط رینگ دوست دارند نقش داور بازی کنند،اما بهتر است همچون موسوی اردبیلی،قاضی القضات رژیم خونخوار جمهوری اسلامی، با یک معذرت خواهی از مردم شروع به گفتار کنند و این نه یکبار،بلکه هر بار که هوس وراجی های آخوندی به سراغش آمد.

    پاسخحذف
  11. آقای گمنامیان
    در گذشت هنرمند عزبز طوفان را به شما و آقای سروش و جامعه روشنفکری ایران تسلیت میگویم

    پاسخحذف
  12. من منتظر بودم که عده ای که ادعای آزادی خواهی بعد از این صحبتها دوباره شروع به فحش دادن به سروش میکنند شماها جز فحش دادن کار دیگه ای هم بلدید ؟شک ندارم شماها یا مزدوران حسین شریعتمداری کیهان هستید یا فوق العاده احمق .دم از آزادی بیان میزنید ولی جز فحش دادن کار دیگه ای بلد نیستید. از این مقاله سروش به شدت لذت بردم زیرا علنا گفت که شما کافران مسلمان خور با فقیهان کافر کش هیچ فرقی ندارید اگر فردا حکومت به دست شما بیفتد کاری میکنید بدتر از حکومت آخوندی . عقده های روانیتان را باز کرده و از کشته پشته می سازید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بذار پشتت واسه رشدت، کشته و پشته چیه. آقا خامنه ای بیاد تو نماز جمعه جلق بزنه همه چی حله.

      حذف
  13. کس چیه بابا کیرم توش حالا شده داستان اقا سروش

    پاسخحذف
  14. کیر کدیور تو کون داور (س.ا.ن.)
    سروش بشین روش

    پاسخحذف
  15. مهران سایبری شوشول جنتی تو کون خروست.

    پاسخحذف
  16. Man tajob mikonam az yek rasane omomi be khodesh ejaze mide in faashi ro chap kone. Khak barareton ke hanoz yad nagereftid mesle adam ba ham sobat konid.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفه کیریستالی، بشین تخمهای حسین شریعتمداری رو مثل آدم بمال که تو روزنامه بهت ستون بدن، این قدر ول نگردی تو اینترنت

      حذف
  17. مادر امام حسین رو که گاییدین با این مقدساتتون. زشته بابا همسایه‌ها چی می‌گن؟ ملاحظه کنین یه کم

    پاسخحذف
  18. آقای دکتر چی پاکه چی ناپاکه، بکن تو چاک کونت که خربزه آبه دکتر. با انقلاب فرهنگی مادر اسلام رو گاییدی. حالا روداری هم می کنی. بچه پررو بزنم تو دهنت.

    پاسخحذف
  19. حالا که بکن بکنه منم زن همتون رو گاییدم زن ندارین خواهرتون گاییدم ندارین مادرتون اگه مادرم ندارین ما را با شما کاری نیست
    کیر شمقدر پشت و پناهتون

    پاسخحذف
  20. حسین حاج فرج دبّاغ رو می شناسید؟ همان کسی است که برای خودش نام شیک عبدالکریم سروش را انتخاب کرده که فکر نکنید بازاری و سنتی است بلکه یک روشنفکر و سروش آزادی است. هر کس فریب این فرد یا کسی مانند خزعلی را بخورد باید در درایتش شک کرد

    پاسخحذف
  21. امام جواد هنگام مرگ، امام نقی را «مقاومت بسیار» در زندگی وصیت کردند. متاسفانه امام نقی به دلیل مصرف آب انگور زیاد، کلمه «مقاومت» را «مقاربت» شنیدند با تمامی اهالی سامرا، از خاکی و آبی، «مقاربت» و جماع کردند...!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای گمنامیان

      شما خبرنگار بودید یا در دولت قیلی سمتی داشتید که مورد ازار و مجبور به ترک ایران شدید؟

      حذف
    2. عزیز جان،
      من اگر قراار بود اطلاعات شخصیم را بیان کنم، اسم خودم را گمنامیان نمی گذاشتم!!
      با پوزش

      حذف
  22. قبلا اشتباهی کرده و حالا پشیمونه، همیشه نباید کار گذشته اش را به رویش آورد، مخملباف هم گذشته اش با اکنونش زمین تا آسمان فرق داردا، به عنوان یک دین پژوه، یعنی کسی که از شما کتاب در زمینه دین بیشتر خوانده ام، ذکر میکنم که دین یهودیت و مسیحیت بسیار خشن تر از اسلام هستند، آنها دزد را و زنا کار را میکشند، اسلام حداقل به دزد فرصت توبه میدهد .)موافق حکم دست بریدن نیستم(، به تاریخ قبل از اسلام خود مینازید که سراسر تجاوز و قتل و کشتار در سرزمین های دیگر بوده است، تاریخ بعد اسلام ایران یعنی دانشمند پروری، ابن سینا، حافظ، مولوی، رازی، بعد اسلام تجاوز به کشورهای دیگر نکردیم، فقط دفا کردیم و گر شکست خوردیم هرکه وارد سرزمین من شد، آیین ما راپذیرفت .

    پاسخحذف
  23. از کامنت ها و ادبیاتی که ضد دینها به کار میبرند میتوان فهمید که ضد دین چه موجود روشنفکری است، خدا میداند در چه خوانواده هایی بزرگ شده اند، این ادبیات را از تاریخ قبل اسلام اتان ارمغان برده ید ؟

    پاسخحذف
  24. kament ha ro bekhunid va befahmyd chera hich vaght az diktatory khalas nemishavym, hameh ash fohsh sexy ast, melate sex zadeh oghdeh jensy, gomnamyan, to khodet ta hala ekhterayi kardy, khedmaty beh bashayat kardy?ketaby neveshty?joz enteshare aghayede bedun mantegh va tahghyghet

    پاسخحذف
  25. bysavad, bacheh bazy chye, boro tu wikipedia, bebyn keh manabe motabar tayid kardand ke ayeshe 17 salesh budeh na 6 sal moghe ezdevaj, bad ham oon vaghtha kheilia dar senin kam ezdevaj mikardan chon zud mimordan beh elate bymary, etefaghan molaha baraye hamin vojud darand keh ghavanin ro beh ruz bekonand, hala molahaye ma kareshuno balad nistan taghsyre dyn nis

    پاسخحذف
  26. man mazhaby va zede rejim hastam, zendane rejim ra ham tahamol kardeh am, rastesh ro bekhahyd man az shoma bydyn ha mitarsam, yani chy rissheh dyn ra mizanim, movafegham hokumat sekular bashad,ama na inkeh hichkas hagh ebraz dyn nadashteh bashad, anvaght cheh farghy ba komonisty ast? shoma ba dyn moshkel dary, 80 darsad mardome iran asheghe eslam hastand, yani oon 80 darsad ahmagh hastand va to agheli, boro jamesh kon

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله، اون ۸۰% احمق هستند. مثل خودت.

      حذف
  27. آقای سروش!

    حتمن حداقل برای یک بار هم که شده تحریرالوسیله آیت الله خمینی را خوانده اید واحتمالن زمانی او مرجع تقلید حضرتعالی بوده است. پس چرا سر در عبا فرو برده و صورت زیر گلیم پنهان کرده و در مورد این بیماری روحی و عقده گشایی روانی که یقینن بر اساس منابع اربعه (البته عقل غیر سلیم) وآموزه های اسلامی تئوریزه شده، حتا یک کلمه زحمت به زبان غمزه ریز خود نداده اید؟

    برای آنکه زحمت شما کم شود:

    دهم از نجاسات كافر است و كافر كسى است كه متدين بدينى غيراسلام باشد و يا اگر اسلام اختيار كرده و منتسب به آن شده يكى از ضروريات اسلام را با اينكه مى داند از ضروريات است منكر باشد بطوريكه برگشت انكارش نسبت به آن ضرورى به انكار رسالت و يا تكذيب رسول خدا صلى الله عليه وآله و يا تنقيص شريعت مطهره آنجناب باشد و يا از او گفتار و كردارى سر بزند كه اقتضاى كفر او را داشته باشد و در كافر فرقى نيست مرتد و كافر اصلى چه حربى و چه ذمى و اما ناصبى ها كه با امام اميرالمؤ منين عليه السلام دشمنى مى كنند و بآنجناب ناسزا مى گويند و خوارج كه خدايتعالى هر دو طائفه را لعنت كند بدون ترديد نجسند چه اينكه چيزى ازضروريات اسلام را انكار داشته باشند و برگشت انكارشان به انكار رسالت باشد يا نه.
    غير از دوازده امامى ها از ساير فرقه هاى شيعه اگر از آنان گفتار و رفتارى كه حاكى از دشمنى آنان نسبت به ساير ائمه باشد سرنزند پاكند و اما اگر چنين چيزى از آنها بظهور برسد آنها نيز مانند ساير ناصبى ها نجسند.
    ترجمه تحریر الوسیله، جلد اول، فصل در نجاسات

    مانع اول ارث كفر است بهر قسمى كه باشد. در اقسام كفر فرقى نيست بين اينكه اصلى باشد (مثل اينكه پدرى يهودى مسلمان شود و بميرد كه فرزند يهودى او از او ارث نمى برد) و يا ارتدادى (مثل اينكه مسلمان زاده اى به يكى از اقسام كفر مرتد شود كه او از پدر مسلمانش ارث نمى برد)، بنابراين از ورثه چنين مرده اى تنها مسلمانان ارث مى برند هر چند كه در مرتبه دوم يا سوم باشند و ورثه كافرش ارث نمى برند هر چند از مرتبه اول باشند، و اگر وارث مسلمانى از رتبه اول و دوم نداشته باشد نه وارث نسبى و نه سببى ارث او به امام عليه السلام مى رسد نه بفرزند كافرش .

    براى اهل كتاب و كسانيكه در حكم اهل كتابند جائز نيست در شهرها و قراء و قصبات مسلمين معبد بسازند، يهوديان بيعه و مسيحيان كليسا و صومعه و بت پرستان بتكده و آتش پرستان آتشكده و صاحبان مذهب ديگر عبادتگاه خاص خود را بنا كنند، و اگر كردند بر والى مسلمين واجب است آنها را خراب كند.

    واجب است خراب كردن و از بين بردن بناهائيكه اهل كتاب بعنوان عبادتگاه براى خود ساخته اند، و همانطور كه احداث آن حرام است خراب نكردن و ابقاء آنچه كه آنان احداث كرده اند نيز حرام است ، و بر واليان مسلمين هر چند كه سلاطين جور باشند واجب است اهل كتاب را از احداث بناهاى كذائى منع كنند و اگر بنا كرده اند از بين ببرند، مخصوصا معابدى كه همه مى بينند چه مفاسد بزرگ سياسى و دينى و چه خطر عظيمى از داخل آنها به درون جامعه هاى اسلامى راه مى يابد و چگونه جوانان مسلمان را بسوى فساد مى كشانند.

    هر بنائى كه اهل ذمه بخواهند درست كنند نبايد بلندتر از بناهاى اطراف كه ملك مسلمين است بوده باشد، حال آيا جائز است هم سطح خانه هاى مسلمين بسازند يا حتما بايد كوتاه باشد؟ قابل بحث و تامل است هر چند كه جوازش بعيد نيست ، و اگر اهل ذمه بناى بلندى را از مسلمانى بخرد با شرط اينكه بهمان حال بماند به او دستور نمى دهند كه بلندى زيادى را خراب كند، و اگر همين عمارت خراب شود چه از ريشه و چه آنمقدار كه بلندتر است ديگر اهل ذمه نمى تواند آن را مثل اولش بلندتر از بناهاى مجاور بسازند تا علوى بر مسلمانى پيدا كند.

    ايستادن و توقف و عبور از يك درب مسجد بطرف درب ديگر و حتى داخل شدن در مسجد براى جلب طعام يا چيز ديگر براى كافر جائز نيست

    احتياط واجب آن است كه از دادن قرآن به كافر خوددارى كنند، و اگر قرآن دست اوست در صورت امكان از او بگيرند.

    اگر پدر و مادر و جدّ بچه نابالغ كافر باشند آن بچه هم نجس است. بچّه‌ كافر به‌ تبعيت‌ در دو مورد پاك‌ مي‌شود: 1- كافر كه‌ مسلمان‌ شود طفل‌ او در پاكي‌ تابع‌ است‌ همچنين‌ اگر جدّ يا جدّه‌ اومسلمان‌ شود. 2- كافري‌ كه‌ بدست‌ مسلماني‌ اسير گردد.

    نيم خورده سگ و خوك نجس است. نيم خورده كافر نجس و خوردن آن حرام است.

    تمام بدن كافر، حتى مو و ناخن و رطوبت‏هاى او نجس است.

    ازدواج دائم مسلمان با غیر مسلمان و لو اینکه کتابى باشد باطل است. (غیر مسلمان اگر از یکى از ادیان الهى داراى کتاب یعنى مسیحیت، یهودیت و زردشتى باشد به وى «کتابى» گفته مى شود.)
    (استفتائات امام خمینی)

    پاسخحذف
  28. حضرت آقای سروش
    آیا موارد زیر از بنیان اسلام است یا افزدوده های فقهاء و مراجع عظام:


    (وام گرفته از وبلاگ "گویای من")

    «کلمه "مصلحت" را در اینجا جستجو کنید:


    http://www.almazaheri.org
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عاليقدر واستاد اخلاق حضرت آية الله العظمى مظاهری مدّ ظلّه العالى

    "اگر مصلحت اهمي که مقدم بر مفسده‌ي اشاعه‌ي فحشا است، جلو آيد، آن کار جايز بلکه در بعضي از موارد لازم است؛ نظير اين که اگر اشاعه‌ي فحشا نکند، جان او يا ناموس او در خطر واقع شود و يا به واسطه‌ي اشاعه‌ي فحشا بتواند جاني يا ناموسي را نجات دهد و يا بتواند کسي را که مضّر براي دين است، رسوا و کارش را خنثي کند؛ در اين موارد و نظاير آن اشاعه‌ي فحشا جايز بلکه لازم است."
    "اگر ناچار شود فحش دهد و يا مصلحت اهمي پيش بيايد نظير اثبات حقّي يا از بين بردن باطلي، به اندازه آن اضطرار فحش جايز است."
    "اگر دشمني يا قهر مصلحت اهمي داشته باشد که بر مفسده‌ي آن مقدم باشد، آن دشمني و قهر جايز بلکه در بعضي موارد واجب مي‏شود؛ نظير اين که به واسطه‌ي قهر بتواند معروفي را اثبات و يا منکري را از بين ببرد و نظير اين که آشتي با کسي موجب گناه يا مفسده‌ي اخلاقي شود که در اين صورت قهر بلکه دشمني واجب است. دشمني با اهل معصيت حتّي غيبت آن‌ها در همان معصيت جايز بلکه واجب است."
    "اگر مصلحت اهمي باشد که مقدم شود بر مفسده‌ي دروغ، آن دروغ جايز است."
    "اگر مصلحت اهمي که مقدم بر مفسده‌ي تهمت باشد، پيش آيد، آن تهمت جايز بلکه در بعضي موارد واجب مي‏شود؛ مثلاً اگر کسي مضر براي اسلام است و مردم را از دين منحرف مي‏کند و چاره‏اي جز تهمت براي اسکات او نباشد، تهمت به اندازه‏اي که او را ساکت کند، جايز بلکه واجب است."
    "اگر مصلحتي که مقدم بر مفسده‌ي رشوه دادن باشد، پيش بيايد، آن رشوه دادن گرچه بر رشوه گيرنده حرام است، ولي براي رشوه دهنده مانعي ندارد."
    و بر همین حکم است: تحقيق و تجسس و شنود، سرزنش، تندخويي، خلف وعده، خيانت، ربا، غيبت و...»

    حالا جناب سروش، شما که با علم منطق آشنایی دارید، از طریق استقراء نظر این آقایان را در خصوص "تقیه در مقابل ریختن خون مظلوم توسط ظالم" و نیز در خصوص "صدور فتوای تجاوز و ترور" را بیان بفرمایید!

    پاسخحذف
  29. آخه سروش مگه مثل تو علاف که بیاد متن تورو بخونه. تو تا صبح کس شر بگو اونم میاد میخونه . آقای سروش ... دکتر سروش ... گه اضافی نخور دیگه گمنامیان جان

    پاسخحذف
  30. گمنامیان گرامی
    یک پیشنهاد دارم. اگر نمی خواهی کامنت های جنسی، و حرف های رکیک رو به خاطر حرمت و گرانقدر بودن آزادی بیان حذف کنی، حداقل اونها رو در یک بخش جداگانه به نام "نظرات جنسی" قرار بده که هم خاطر دوستان از خواندن آنها مکدر نشود و هم برادران و خواهران بسیجی ولایی سایبری عضو " نهضت کامنت گذاری پاک" با آزادی و فراغ بال بیشتری بتوانند به بیان خاطرات و رویاهای سرکوب شده جنسی شان بپردازند و دستمزد بیشتری دریافت کنند.
    لطفن روی این پیشنهاد فکر کن.
    پاینده باشی.
    یک خواننده دوستدار تو

    پاسخحذف
  31. عالی فقط عالی
    عالی عالی عالی
    یعنی عالیییه این نوشته

    پاسخحذف
  32. طرف حسابم ناشناس بالا که پیشنهاد داد کامنتای جنسی جدا بشه هست :
    آخه زن جنده خارکسه مادر قحبه تو و امثال تو چکاره ای که همه جا میخواین تفکیک جنسیتی برقرار کنین دنیای واقعی کم بود دنیای مجازی رو هم تحمل نمیکنی پفیوز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راست میگه دیگه...آخه یه هرزه روانی مثل تو رو حتما باید از جامعه متفکر جدا کرد.

      حذف
    2. شما برادران ولایی که قدرت تحلیل و بحث ندارین، چرا میاین تو سایت های انطوری که مجبور بشین فحش بدین؟ شما برید پای مداحی منصور ارضی فحاش.

      حذف
  33. فقط یکی از نوشته های تو دیوانه عقده ای به انگلیسی ترجمه شود ,جایت در یکی از تیمارستان های لندن خواهد بود.

    پاسخحذف
  34. ببین تخم سروشم نیستی چه تو اطلاعات چه تو نظم فکری و نثز زیباش
    یه چیزی نوشتی همون فحش های همیشگی رو تکرار کردی

    مه فشاند نوروسگ عوعوكند هر كسي برخلقت خود مي تند


    مصطفي را وعده داد، الطاف حق _____ گر بميري تو نميرد اين نسق‏
    من كتاب و معجزت را حافظم _____ بيش و كم كن را، ز قرآن رافظم‏
    گر ترا، اندر دو عالم رافعم _____ طاغيان را، از حديثت دافعم
    كس نتابد بيش و كم كردن، در او _____ تو به از من، حافظي ديگر مجو
    رونقت را، روز افزون مي‏كنم _____ نام تو، بر زر و بر نقره زنم
    منبر و محراب سازم، بهر تو _____ در محبت، قهر من شد قهر تو
    چاكرانت شهرها گيرند و جاه _____ دين تو گيرد، زماهي تا به ماه
    تا قيامت، باقيش داريم ما _____ تو مترس از نسخ دين،اي مصطفي.

    مولوی

    پاسخحذف
  35. من آدم مذهبی نیستم اما معتقدم به اسم آزادی بیان نمیشه هر چرندی رو به زبون آورد شما یک زمان که نزدیک تشریف داشتید از این ور بوم داشتید می افتادید حالا از اون ور بوم
    بیشتر توضیح بدم من رو بشناسی گمنامیان جان!

    پاسخحذف
  36. به خدمت امام رسیدم و عرض کردم: یاابن رسولولا! بزرگترین معجزه قرآن و احادیث شما چیست؟ فرمودند: اینکه اگر مسلمین آنها را نقل کنند، گهربار است. اما اگر کفار نقل کنند "هتاکی" می شود!

    قبض و بسط نقوی خشتک، نوشته حاج PUSSY دباغ (مشهور به سروش ابن ماله)

    http://www.facebook.com/Emam.Naghi/posts/448673298476664

    پاسخحذف
  37. ننه گلی
    با سلام. خوش حالم که این سایت را شناختم. مرسی مرسی

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.