شنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۹۰

ویدیویی از پرفسور ریچارد داوکینز : کلاه برداری در عالم پزشکی به نام هومیوپاتی ...!

در این ویدیو دیدنی ، پرفسور ریچارد داوکینز، دانشمند شهیر بریتانیایی و استاد دانشگاه آکسفورد به بررسی هومیوپات  درمانی پرداخته است.
خلاصه ای از این ویدیو را در زیر ترجمه کرده ام:
میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا به هومیوپاتی روی آورده اند ، براستی آیا این شیوه درمانی کارساز است؟ این شیوه درمانی ، بر رقیق کردن داروی مورد استفاده با آب استوار است.
به دنیای خیالی و عجیب و غریب هومیوپانی خوش امده اید.

این ایده عجیب از قرن هیجدهم پا گرفت،برای تحریک سیستم ایمنی بدن و بر اساس یک ایده تایید نشده، آنها  معتقد هستند که آنچه باعث به وجود آمدن بیماری می شود، می تواند بیماری را نیز درمان کند!


نکته بامزه آنجاست که هومیوپات ها معتقدند هر چه دارو در آب بیشتری حل شود، کاراتر و موثر تر می شود. وقتی روی داروی خود می نویسند 30Cمنظور این است که این دارو سی مرتبه ، به نسبت یک به صد ، در آب معمولی رقیق شده است.برای رقیق کردن سی مرتبه یک ماده به نسبت صد، آب تمام اقیانوس ها نیز کافی نیست ! این روش از نظر علمی مردود است.


حتی خود هومیوپات ها قبول دارند در دارویی که می فروشند، حتی یک مولکول از ماده موثری که اسم آن دارو است، وجود ندارد. پس چطور این دارو قرار است عمل کند ؟!هومیوپات ها معتقدند که آّب حافظه دارد(!) و با حافظه آب ، به یاد می آورد محتوی چه بوده است. 

بر اساس محاسبه علمی ، از هر لیوان آبی که ما می خوریم، حداقل یک مولکول از آن آب ، از مثانه الیور کرومول ، عبور کرده است.
در سال 2006 ، مجله پزشکی گزارشی را منتشر کرده  و طی آن اعلام کرده که هیچ اثر مثبتی از این شیوه پزشکی نیافته است. از نظر من (پرفسور داوکینز)، درصد اثرگذاری هومیوپاتی صفر است.
لینک این مطلب در سایت بالاترین ------------آزادگی-------------ریشه ها

اگر آب حافظه دارد، پس هومیوپاتی پر از شت است !

۲ نظر:

  1. Just a rubish conclusion.There are alot that science misses to conclude or find an answer .I used it and perfectly got the the results.It really worked for me and ironically I am a classic trained DOC

    پاسخحذف
  2. Lets assume that you are right and it worked for you! well more power to you but to call yourself a "classic trained DOC" and call the conclusion rubbish indicates how much you know. You didn't even bother to explain as " classic trained DOC" what is it exactly that you know? A worldwide known professor such as Richard Dawkins has given his opinion of Homeopathy. You think you know better, then enlighten us. Come up with some facts not stories.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.