سه‌شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۰

ویدیو با زیرنویس/ صلح همان آرامش است، صلح دوست داشتن است، صلح امکان عاشق شدن است، صلح جایی است که ناخن انگشت بروید....!


صلح و آرامش، حقی ذاتی برای انسان ها است، حقی است مانند نفس کشیدن، مانند دوست داشتن و دوست داشته شدن، مانند غذا خوردن.

کسی نباید از داشتن این حق محروم شود، اما دریغ که در سال دو هزار و یازده، هنوز در بسیاری از نقاط کره خاکی ، صلحی بر قرار نیست و کسی تفنگ بر دوش گرفته و قدم علم کرده که جان انسان دیگری را بگیرد.

فردا روز صلح است، داشتن چنین روزی را مدیون  تلاش های چندین ساله و شبانه روزی جرمی گیلی هستیم.
در پی تلاش های او، سازمان ملل قطع نامه ای را تصویب کرد که روز بیست و یکم سپتامبر هر سال، روز صلح نامیده شود و از تمام جنگجویان و خشونت طلبان خواسته شده است که این روز را به رسمیت بشناسند و حرمت آنرا نگه دارند.

از دو سال گذشته، حتی خشونت طلبانی چون طالبان در افغانستان نیز به این روز پایبند مانده اند و در این روز، میلیونها کودک از نعمت واکسن برخوردار می شوند، چون امدادرسانان سازمان ملل مجال آن را می یابند که برای واکسینه کردن کودکان اقدام کنند.

شرم آور است که برای حق ذاتی انسان ها، نیازمند روزی به خصوص باشیم، اما همین روز نیز غنیمت است و می تواند شروعی خوب برای آینده باشد.

این روز را گرامی می داریم و امید که همه برادران و خواهران ما در سرتاسر دنیا نیز از این حق بهره مند شوند.

دیدن این ویدیو را نیز به شما توصیه می کنم،

در این ویدیو، زینت ثعلبی از قول یکی از آورگان می گوید که صلح جایی است که ناخن انگشت پای من شروع به رشد کند...، چون آن زن بیچاره در اثر جنگ همیشه مجبور به خانه بدوشی بوده است و ناخن پایش همیشه آسیب می دیده است.
این ویدیو را به یاد دلارا دارابی ترجمه کرده بودم.

 زینب می گوید: دو سمت از جنگ است ، سمتی که هدفش فقط پیروزی در جنگ است و سمتی که هدفش پیروزی زندگی است. مردان در گروه اول و زنان در گروه دوم قرار دارند !

او در این ویدیوی زیبا، آز تجربیات خودش در جنگ می گوید، برایمان تعریف می کند که بو و رنگ جنگ در همه جای دنیا یکی است.

نوشته پیشین: 

لینک این مطلب در بالاترین ---------آزادگی

۲ نظر:

  1. آقای گمنامیان من با موزیلا 6.0.2 و IDM 6.0.7 نمیتونم فایل های ویدئوی رو تماشا و دانلود کنم شما می تونید راهنماییم کنید؟

    پاسخحذف
  2. عزیز جان، متاسفانه نمی شود دانلود کنید،
    اشکال از سایت تد است که جلوی آنرا گرفته است.
    قول داده اند آنرا رفع کنند، اما هنوز نشده است.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.