دوشنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۸

پیشنهادی برای استفاده از تظاهرات رژیم برای راهپیمایی،مانند ترافیک سبز، اما کارآتر

طرح ترافیک سبز را اولین بار من داده بودم که یکی از دوستان با کم لطفی آنرا سعی کرد به اسم خودش تمام کند و آخر هم با تکروی طرح به گند کشیده شد، لذا، جان مادرتان این یکی را به گند نکشید! این طرح مانند سرنگونی دیکتاتور رومانی است:

آخ جون! رژیم روز چهارشنبه می خواهند تجمع برای محکومیت جنبش سبز برگزار کنند. مرسی از ایجاد امکانات ، ما می توانیم در تجمع به صورت میلیونی شرکت کنیم ، رژیم نیز نمی تواند جلوی ما را بگیرد، چرا که خود رژیم بانی این تجمع خواهد بود.

به گزارش تابناک:( شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد تجمع بزرگ عاشوراییان در محکومیت حرمت شکنی فته گران روز چهارشنبه ساعت 15 درتهران برگزار می شود)

سناریو پیشنهادی من به این شکل است:

1-تمام تلاشمان را برای اطلاع رسانی در این چهل و نه ساعت باقی مانده خواهیم کرد که همه در این تجمع شرکت کنند.

2- سر ساعت پانزده و پنج دقیقه همه ما اول سکوت می کینم. این سکوت باعث می شود که برتری خودمان از لحاظ تعداد به بسیجی ها ببینیم.

3-سر ساعت پانزده و ده دقیقه ما شروع به شعار دادن می کنیم و بهترین گزینه برای شعار نیز الله اکبر خواهد بود. آنها نمی توانند با ما به خاطر شعار الله اکبر برخورد کنند!

4- بعد می تواند شعار های ما تبدیل به شعارهای تندتری شود، مانند مرگ بر خامنه ای

چرا این طرح کارا است؟

طرحی شبیه به همین طرح و به همین سادگی باعث براندازی حکومت دیکتاتوری شایسکو در رومانی شد، او برای سخنرانی و تظاهرات به ساختمان مرکزی حزب کمونیست آمده بود و اصلا توقع نداشت که از میان جمعیت کسی جرات شعار دادن علیه او را بکند، چرا که طبق معمول همیشه اکثریت جمعیت را طرفداران او تشکیل می دادند، ولی روز سرنگونی شایسکو ، غیر از جمعیت همیشگی مردم آزادی خواه نیز آمده بودند.

من امتیاز لازم برای ایجاد موضوع داغ ندارم، اگر یکی از دوستان موضوع داغ درست کند تا راجع به این طرح صحبت شود ، ممنون می شوم.

خشونت سم جنبش سبز است.خامنه ای بداند که خون ما بر شمشیر او پیروز است

خشونت سم جنبش سبز است، مبادا که به اسیر دام خامنه ای شویم ؛

خامنه ای دام خطرناکی برایمان پهن کرده است. خامنه ای و سرداران نامرد سپاهش به دنبال بهانه برای قتل عام گسترده هستند. در این دو روزه تلوزیون دولت در صدد ایجاد زمینه برای قتل عام گسترده اند.

از قبل همه ما می دانستیم که خامنه ای دیکتاتور می خواهند کارنوال عاشورا راه بیاندازند. پاره شدن عکس خمینی نشان داده فقط دنبال بهانه هستند.

بهانه ای که می خواهند هتک حرمت عاشورا و امام حسین است و اینکه معترضین به خشونت دست زده اند.

خامنه ای و دولت کودتا فکر می کند که با کشتن ده یا بیست هزار نفر می توانند جنبش را خاموش کنند. با خود اندیشده اند که حکومت نظامی اعلام می کنیم و اینترنت را قطع خواهیم کرد و خبرنگاران خارجی نیز اخراج خواهیم کرد و مشکلمان حل خواهد شد.

مبادا این بهانه را به او بدهیم.

توسل به خشونت از مردم ما دور است. سربازان جنبش سبز نهایت خشونتی که به کار می برند آتش زدن چند سطل زباله است برای مقابله با گاز اشک آور.

ما به خشونت متوسل نخواهیم شد. دنیا دیده است که ما روزهای اول وقتی تظاهرات می کردیم به دهانمان چسب می زدیم،تا نشان دهیم ما طرفدار خشونت نیستیم، حتی داد هم نمی زنیم. حتی داد، یعنی حتی صدای بلند هم نمی کنیم.

فراموش نکنیم که ما بسیاریم، ما بیشماریم، و این قدرت ما است. اگر قرار به دست زدن به خشونت است،چه فرقی بین ما و خامنه ای است؟خشونت در همه ابعادش محکوم است. آقای خامنه ای ، ما بیشماریم،می خواهی بکشی، بیا و بکش، هر چند نفراز ما را می خواهی بکشی ، بکش. اما ما میدان را خالی نمی کنیم، به خشونت نیز متوسل نمی شویم. به تو بهانه نمی دهیم که به دنیا بگویی ما آشوبگر بوده ایم و پلیس یزیدی تو فقط قصد ایجاد آرامش را داشت. می دانیم تا کنون صدها نفر را کشته ای، بازهم خواهی کشت، اما دریغ از ما که به خشونت متوسل شویم.

به تو بهانه نمی دهیم که بگویی ما به امام حسین توهین کرده ایم، بلکه تو بودی که به امام حسین توهین کردی، چرا که در ماه محرم خون برداران و خواهران مرا بر زمین ریختی.

خامنه ای ، بدان که خون ما بر شمشیر تو پیروز است. خون ما برنده تر از شمشیر تو است.

جمعه، دی ۰۴، ۱۳۸۸

دزد که از دزد بزنه شاه دزده، این خ.ر. دیگه کی است که زن و بچه بن لادن تروریست را گروگرفته است

بالاخره ج.ا. اعتراف کرد فرزند بن لادن در به سفارت عربستان رفته است. گزارش های بین المللی می گوید که زن و بچه بن لادن در نزدیک تهران در محلی محافظت شده نگه داری می شوند. یعنی گرویی خ.ر. هستند. لابد به دو منظور: اول: بن لادن حواسش جمع باشد و علیه رژیم ایران کار تروریستی نکند.دوم:‌ اگر آمریکا حمله کرد بن لادن را مجبور به حمله های تروریستی علیه آمریکا کنند. بابا اینها دیگه کی هستند!؟ بن لادن تروریست دهن همه رو سرویس کرده اینها دهن او را سرویس می کنند!!

چهارشنبه، دی ۰۲، ۱۳۸۸

شاهکاری از آیزابل آلنده، فمینیست صاحب نام و نویسنده بزرگ در مورد اشتیاق و حقوق بانوان

تقدیم به زنان سرزمینم ، رهبران کنونی و شجاع جنبش سبز.

کلیپی زیبا از سایت معتبر TEDکه زیرنویس فارسیش را من ترجمه کرده ام و اکنون در این آدرس موجود است:

http://www.ted.com/talks/lang/per/isabel_allende_tells_tales_of_passion.html

ایزابل آلنده روزنامه نگار و فعال حقوق بانوان ، نویسنده سرشناس در سبک ریالیسم جادویی، خالق شاهکار خانه اشباح از نقشی که باید در جامعه به زنان داده شود می گوید. او می گوید: (هرچند که زنان دو قسمت از سه قسمت نیروی کار دنیا را تشکیل می دهند، آما آنها فقط کمتر از یک درصد از اموال دنیا را در تملک دارند.عقب افتاده ترین و فقیرترین جامعه ها ، همیشه جامعه هایی هستند که در آن زنان را ناتوان نگه می دارند.)

او ابتدا از اهمیت داشتن قلبی مشتاق برای ایجاد تغییردر آینده دنیا می گوید و سپس با ذکر خاطره اش از حمل پرچم المپیک در ایتالیا به همراه برنده نوبل صلح وانگاری ماتهایی و سوفیا لورن و رز مپندو خاطر نشان می کند که نقش بانوان در جامعه مقدر مهم است و در حال حاضر چه قدر این نقش کم ارایه شده است.

آیزابل آلنده کیست: ایرابل آلنده نویسنده سرشناس در شیلیایی وزاده شده در پرو است. او نسبتی دور با سالوادور آلنده ،رهبر فقید شیلی نیز داشت. آیزابل خالق کتاب های زیر است :

از عشق و سایه‌ها-داستان‌های اوالونا-پائولا-پرتره-دختر بخت-خانه اشباح-زورو-اينس روح من

ایزابل بنیاد خیریه ایزابل النده را به یاد دخترش که در بیست وهشت سالگی از دست داد، بنا نهاده است.

این بنیاد با هدف عدالت اجتماعی و اقتصادی برای زنان پایه گذاری شد و هدفش قدرت دهی به بانوان به هدف حمایت و حفاظت از زنان و اطفال است. برای دیدن سایت شخصی ایزابل آلنده اینجا و برای دیدن سایت بنیاد خیریه ایزابل آلنده اینجا را ببینید.

می توانید لینک های زیر را هم در مورد آیزابل آلنده به فارسی ببینید : گزارش صدای آلمان و ویکیپدیا

دوشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۸۸

طرح ایجاد ترافیک در شنازده آذر جواب نداد ، مقصر کیست ؟آیا این طرح ساخته دست سپاه بود ؟

طرح ایجاد ترافیک جواب نداد ، یا لااقل روز شانزده آذر جواب نداد، علت چه بود ؟

مردم عادی از طرح ایجاد ترافیک در روز شانزده آذر حمایت نکردند ، این نشانه چیست ؟ آیا نشانه عدم ارتباط بین قشر فرهیخته جامعه(داشنجویان-بلاگرها) با مردم عادی است ؟ (یعنی ارتباط ما با مردم عادی ضعیف اسـت)یا نشانه این است که فعالیت جنبش سبز به دانشجویان محدود شده است و مردم عادی دیگر از آن حمایت نمی کنند ؟

من فکر می کنم که هیچ کدام از موارد بالا نیست. تنها مشکل این بود که تظاهرات دانشجویان صبح برگزار می شد و پیشنهاد ما برای ترافیک بعد از ساعت پنج بود. از طرفی دولت کودتا نیز با زرنگی تمام فقط اجازه داده بود که داشنجویان در داخل دانشگاه تظاهرات کنند. یعنی بین مردم عادی و داشنجویان فاصله انداخته بود و امکان پیوستن مردم به دانشجویان وجود نداشت. همه نیز می دانیم که هزاران نفر بسیجی به نام دانشجو وارد دانشگاه ها شده بودند و عملا سعی به اخته کردن تظاهرات داشتند و اگر واقع بین باشیم ، تا حدودی نیز موفق شدند . چرا که در غیر اینصورت شاهد تظاهرات میلیونی در سطح شهر می بودیم.

نکته در اینجاست که تظاهرات صبح بود و به علت وجود طرح ترافیک، قرار بود که ما بعد از پنج شروع به ایجاد ترافیک کنیم. این فاصله زمانی ، طرح را از خاصیت انداخت.

من معتقدم که اگر طرح ترافیک سبز را روز قدس انجام داده بودیم، امکان رسیدن به جواب خیلی خیلی بیشتر می شد.

گذشته ها گذشته است ،الان باید به فکر روزهای آینده و استفاده حداکثری از امکانات خودمان در آینده باشیم.

لازم به ذکر است که این طرح ترافیک سبز را من اولین بار مطرح کردم و کاربری به نام xx بعد از من شروع به کار بر روی این موضوع کرد. من وقتی دیدم این کاربر بالاترین با این شدت و حدت دارد روی این طرح کار می کند ، فقط یک بار در زیر یکی از لینکهایش نوشتم که من اول این طرح را مطرح کرده بودم و بعد هم در بالاترین یک مطلب نوشتم که این طرح را اولین بار من مطرح کردم و مهم هم برایم نیست که این طرح به اسم کی دارد تمام می شود ،مهم نتیجه گرفتن از این طرح است. به لطف دولت ج.ا. هیچ کدام از ما که نمی توانیم به اسم واقعی خودمان بنویسیم، لذا فقط نتیجه مهم است و لاغیر!اینقدر در این هفت ساله وبلاگ داشته ام که دیگر برای من مهم نباشد که چقدر اسم وبلاگم مطرح باشد.

همانطوری که می بینید من روز شانزده نوامبر در بالاترین این پیشنهاد را مطرح کردم و ایشان در روز هیجده نوامبر. در اینجا من به ایشان گفته بودم که من دو روز قبل این طرح را مطرح کرده ام ، اما ایشان مرا نادیده گرفتند.

البته که من هم از رفتار کاربر فوق در انتشار اخبار غیر واقعی ناراحتم. کمی نیز از اینکه در وبلاگش هیچ اشاره ای به وبلاگ من نکرده بود و سعی کرده بود که تمام طرح به اسم خودش تمام شود.

در بالاترین در یکی از پست ها بحث داغی بین دوستان درگرفته است که ایا اصولا این طرح خوب بوده و یا بد بوده و یکی از دوستان نوشته بود که : از طرف سپاه برای بی اثر کردن پیشنهادات دوست عزیزمان دکتر سازگارا مطرح شده است!(اینجا)

مایلم اینجا چند نکته مطرح کنم و از دوستان بالاترینی بخواهم که در این مورد بیشتر بحث کنند:

یک- اینکه کاربری بیایید و سر موضوعی شلوغ بازی دربیاورد ، الزاما به معنی این نیست که قصد بدی دارد، شاید صرفا هدفش تهییج افکار عمومی بوده تا وبلاگش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دو- نباید طوری رفتار کنیم که زمینه برای ارایه پیشنهادات جدید از بین برود و بقیه دوستان از ارایه پیشنهادهای جدید بترسند.

سه- اگر رفتار tuxx ناراحت بوده ایم ، باید قبلا جلوی او را می گرفتیم ، نه اینکه حالا چون طرح به سرانجام نرسیده ، بخواهیم او را به جاسوسی برای سپاه متهم کنیم. این خلاف اخلاق بالاترینی است. فراموش نکنیم که ما بالاترینی هستیم ، نه کیهانی

چهار- من معتقدم این طرح خوبی بود ، به شرط اینکه از طرف عامه مردم حمایت می شد وهنوز هم دیر نیست و می وتوانیم روی این طرح و طرح های دیگر اینچنینی کار کنیم ، البته که به روش شورایی و با کمک یکدیگر ، نه به روش آقای tuXX خودسرانه و با لجبازی! فراموش نکنیم که یک دست صدا ندارد. به کمک هم پیروزیم.

پنج- یکی از دوستان نوشته بود که پیشنهاد ایجاد ترافیک و یا جنبش اتو(!) ، توهین به جنبش سبز است. اولا که ایجاد ترافیک قابل مقایسه با پیشنهاد استفاده از اتو در ساعت معینی از روز نیست. چرا که همه می دانیم کمتر از سی درصد از برق کشور به استفاده منازل می رسد و مابقی برای استفاده صنعتی است. لذا پیشنهاد استفاده از اتو در ساعات پرمصرف عملا به جایی نمی رسید. اما پیشنهاد ایجاد ترافیک مصنوعی کاملا متفاوت است. چرا که هدف دستیافتنی به نظر می رسد.

شش- فراموش نکنیم که ما بیشماریم ،هم بیشماریم و هم با شعور، در نتیجه دولت کودتا را توان مقابله با ما نیست.

بیاید از فکرمان بیشتر استفاده کنیم.

در پایان ، شانزده آذر بر همه ما مبارک ، حکومت را سرنگون نکردیم ، اما به دنیا و خودمان نشان دادیم که زنده ایم.

از الان به فکر محرم باشیم و راه کارهای جدید!